Audi e-tron se stane Vaším dokonalým společníkem a je jedno, jestli pojedete městem anebo přírodou. Jedná se o první plně elektrické SUV. Je vhodný pro každodenní využití, ale také Vás překvapí svým sportovním charakterem. Tento vůz Vám poskytne na cestách více svobody. Vynikající výkon a agilní jízdní chování je si užijete díky spojení dvou elektromotorů s elektrickým pohonem všech kol.
Dynamický výkon
Jak již bylo řečeno, vůz je poháněn dvěma elektromotory. Audi e-tron Vás překvapí i svižným zrychlením – na 100 km/h za 4,6 s. Proto se může srovnávat i se sportovními vozy. Elektrický pohon všech kol se stará o optimální trakci a jízdní dynamiku. A abyste si mohli vychutnat jízdu v každém terénu, tak v případě potřeby se aktivuje pohon všech kol a ten flexibilně rozdělí točivý moment mezi obě nápravy.
Opětovné využití energie
Mimo jiné k velkorysému dojezdu přispívá vysoká úroveň rekuperace – vůz ke svému pohonu využívá energii uvolněnou při brzdění. Audi e-tron využívá ve více než 90 % všech brzdných manévrů vzniklou energii opět k napájení svých elektromotorů.
Nabíjení vozu
Audi e-tron Vás překvapí elektricky výsuvným víčkem nabíjecího konektoru, po dobytí se totiž samo zavře a to asi pět sekund po odpojení napájecího kabelu.
Interiér
Audi e-tron Vám poskytne přehled o všech důležitých jízdních informací na přístrojové desce Audi virtual cockpit. Na Vaše přání se na přístrojové desce mohou zobrazovat i specifické e-tron údaje – zbývající dojezd, aktuální úroveň nabití akumulátoru, ujetá vzdálenost, atd. Vůz Vás díky dlouhému rozvoru kol překvapí dostatkem prostoru pro pohodlné cestování pěti osob a jejich zavazadel. Zavazadlový prostor nabídne objem 660 litrů včetně 60 l praktické úložné schránky pod podlahou.
Shrnutí
Cílem Audi e-tron je přesvědčit všechny, kteří uvažují o koupi SUV, aby se vydali ekologičtější cestou. Elektromobil je postaven na spalovací platformě MLB. Za příplatek si můžete pořídit zpětné kamerky. Tyto kamerky nahrazují klasická zrcátka.
Baterie
má celkovou kapacitu 95kWh. Oficiální hodnota dojezdu je 417 km a to při průměrné spotřebě 23,7 kWh/100 km. Například Tesla Model X Range nabízí dojezd 523 km, ale základní cena je zase o něco vyšší. S Audi e-tron si díky výkonu užijete kopu zábavy, problém vidím ve spotřebě a dojezdu. Při krátkých projížďkách není problém se dostat se spotřebou až na 34 kWh/100 km. Oproti tomu například Hyundai Ioniq Electric má spotřebu poloviční. Maximální rychlost je u Audi e-tron omezena na 200 km/h, Tesla Model X má maximum na 250 km/h.
Pokud se chystáte jít ekologičtější cestou a udělat tak směr k budoucnosti, Audi e-tron je pravým začátkem.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz