Nový Volkswagen T-Cross se nám ukázal na výstavní premiéře v Amsterdamu. Ačkoli se jedná o malý crossover, náhon na všechna kola překvapivě nemá.
První dojmy malého teréňáčku
Automobilka svůj nový crossover představuje jako vůz se svalnatými tvary s výraznou přídí, širokou mřížkou a extra dlouhými protaženými světlomety, které s dominantní kapotou působí velmi robustním dojmem.
Na vozu nás hlavně baví denní LED a mlhovky v dolní části nárazníku s trendy chromovým lemováním, které se prolíná celým designem exteriéru. Bokům dominují dva ostré prolisy. Dvířka zavazadelníku pak zdobí diodová světla, propojená reflexním pásem a orámovaná černě, prolis pak opticky auto ještě více nafoukne.
Crossover cílený na mladou klientelu
Volkswagen T-Cross láká na mladé zákazníky, kteří využijí auto nejen pro hrádky v přírodě. Ale pozor, jen na snadno dostupných místech, není totiž vybaven pohonem všech čtyř kol. Zavazadelník nabídne po sklopení zadních sedaček až 1 281 litru, co z tohohle městského vozítka dělá poměrně praktického pomocníka pro přepravu i objemnějšího nákladu. T-Cross navzdory menším rozměrům, a o celkových dvanáct centimetrů na délku než T-Roc, nabídne dostatek prostoru i pro posádku vzadu. Zadní sedadla mají možnost ohýbaní až o 14 centimetrů.
Rozměry vozu
T-Cross je postavený na platformě MQB z Pola, kterého přerůstá o 112 milimetrů. Podvozek má rozvor 2 563 milimetrů a výšku udává automobilka na 1 558 milimetrů.
Motorizace
V nabídce je T-Cross k dostání se zážehovými tříválci o výkonu 1.0 TSI s výkonem 70 kW a 95 koňmi či 85 kW s 115 koňmi. Čtyřválec 1.5 TSI Evo má výkon 110 kW se 150 koňmi a možností vypínání poloviny válců. Jako jediný agregát v zastoupení dieselu je pak obsah 1.6 TDI s výkonem 70 kW a 95 koní.
Nové motory od Volkswagenu plní emisní normu Euro 6d. Nabízí proto start-stop systém a tříválce jsou nabízeny v konstrukční řadě EA211 s klikovou skříní z lehkého kovu. Motor komunikuje buď s pětistupňovou či šestistupňovou manuální nebo samočinnou sedmistupňovou DSG převodovkou. Motor vždy posílá svou sílu na přední nápravu.
Slušná standardní výbava
Řidiči je nabídnuta výškově nastavitelná sedačka, v základu také dostanete všechna okna elektricky ovládaná, 6,5 palcový dotykový displej a rádio. Druhý výbavový stupeň s názvem Life nabízí kromě základní výbavy také multifunkční volant, parkovací senzory, výškově stavitelné místo spolujezdce se sklopným opěradlem, manuální klimatizaci, zásuvku a šestnáctipalcová litá kola. Další výbavový stupeň Style má I LED světla, komfortnější sedačky, kožený paket a o palec větší ráfky a Climatronic.
Výbavový stupeň Life a Style si zákazníci mohou rozšířit o balíček Design nebo sportovním paketem R-Line. Interiér je nabízen v barvách zelené, oranžové či černé, exteriér je pak k dispozici ve dvanácti barvách. Model lze postavit i na osmnáctipalcová kola a možnost je také zatmavení skel.
Asistenti pro bezpečnost
Moderní asistent nabízí například předcházení čelních kolizí s detekcí chodců a automatickým brzděním ve městě, upozornění na opuštění jízdního pruhu, pomocníka při rozjezdu do kopce, hlídač mrtvého úhlu nebo příplatkový parkovací asistent, detekci únavy a adaptivní tempomat.
Ani mobilní zařízení se v novém T-Crossu nebudou cítit špatně. Interiér nabízí hned čtyři USB porty a indukční dobíjení, pro fanoušky pohodlného nastupování je vhodný bezklíčkový vstup a startování a potěší také automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly spolu s audio Beats.
Základní model je k dispozici za 464 300 korun, na první modely si však budeme muset ještě nějakou dobu počkat.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz