Společnost Michelin se zaměřuje na vývoj nových pružných disků, které by konečně měly řidičům přivést jen samá pozitiva. Už nás nebudou trápit proražené pneumatiky ani nepohodlí při jízdě na nerovnostech!
Špatný stav silnic Michelin asi hodně trápí
Společnost Michelin si posvítila na špatný stav silnic, které stále častěji postihuje většinu zemí Evropy. Jízda na nerovnostech má ve většině případů přímý dopad na kvalitu pneumatik. Mnohé pneumatiky se ani nedožijí konce svého cyklu kvůli proražení bočního pláště při projetí na velké nerovnosti. To je hlavní důvod, proč se společnost rozhodla pro inovativní vývoj plášťů, které by tyto rizika měly eliminovat, možná dokonce zcela vyloučit.
Design nad praktičnost
Co si budeme povídat, krásné velké disky s miniaturním množstvím pneumatiky je přesně to, co se líbí všem příznivcům automobilů. Jenže pneumatika může absorbovat nerovnosti a mikrootřesy jen v takové kvalitě, jak vysokou a měkkou bočnici má. To samé platí také pro ochranu disku a odolnost proti proražení bočnic. Nemusíte nutně na svého sportovního miláčka nazouvat pneumatiky z traktoru, i když určitá technická úskalí by byla vyřešena. Každopádně Michelin se na tuto problematiku zaměřil a výsledkem budou Michelin Acorus. Jde o spojení pneumatiky a disku, na které se specializuje Maxion. Principem tohoto disku je přímé navazování pneumatiky na pryžové okraje disku.
Při projetí velkou nerovností tato část chrání pneumatiku i disk. Ten obsahuje dva pryžové okraje, hliníkové tělo a vnitřní designovou část. Fíglem tohoto disku je ten, že má pryžová část identickou barvu, jako zbytek disku. Nenarušuje proto design kola ani celkový dojem na vůz. Disk je kompatibilní se všemi běžně prodávanými pneumatikami a má vyřešit alespoň z části problém velkých disků a malých profilů pneumatik.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz