Automobilka Volvo plánuje elektrofikaci u téměř všech svých automobilů. Výroba by se do několika let měla vyrovnat v poměru 50:50 při výrobě elektromotorů versus agregátů poháněných běžným palivem.
Elektromotory převálcují benzinové a dieselové agregáty do několika let
Podle předpokladů švédské automobilky Volvo se elektrofikace automobilů do několika let stane hlavním zdrojem prodeje jejich vozů. Značka nás o možnostech elektromobilů ve svém portfoliu informuje již několik let v pravidelných intervalech a tak asi není divu, když zástupci značky přišli s tvrzením, že polovina vyrobených vozů bude co nevidět čistě elektrických.
Všechny vyrobené vozy budou mít v nabídce elektrický agregát
Už minulý rok na sebe automobilka strhla pozornost, když se v tiskové zprávě objevila informace, že všechna vyrobená auta od roku 2019 budou mít v ceníku také nějakou formu elektrifikace. Podle automobilky to ovšem neznamená převratnou revoluci, jak by se široké veřejnosti mohlo na první pohled zdát. Elektrifikace se myslí kromě motorů poháněných čistě elektrikou také plug-in hybridní motory a hybridy s mild-hybrid se 48 voltovou palubní sítí.
Elektrické portfolio se chystá už v roce 2024
Těmito plány však automobilka zdaleka nekončí. V nedávné době totiž generální ředitel Håkan Samuelsson prohlásil, že polovina vozů bude již v roce 2024 čistě elektrická. Šest let není až tak dlouhá doba k tomu, abychom si mohli představit, že na silnicích se budou pohybovat naprosto ekologická, tichá a ekonomická auta! Ale Volvo jde ještě dál. První elektrické Volvo dorazí na trh o pět let dříve. „Polovina aut bude elektrická, zbytek utvoří hybridy,“ řekl Samuelsson novinářům během ženevského autosalonu. „Nakonec je stejně klíčový zákazník. My chceme být flexibilní a elektrifikaci věříme.“ Na ženevském autosalonu také zástupci značky informovali o tom, že nedílnou součástí budoucnosti značky jsou také autonomní systémy, které mají pomoci ke splnění dalšího klíčového cíle značky. Automobilka chce předejít těžkým dopravním nehodám. Autonomní systémy mají zaručit nulovou úmrtnost na silnicích, avšak jejich vývoj zatím automobilka testuje. „Potřebujeme autonomní systémy, ale s uváděním termínů jsme opatrní. Možná to bude v roce 2020, možná 2021,“ dodal Lex Kerssemakers, senior viceprezident Volva.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz