Alpina se může chlubit nejrychlejším dieselem planety. Jedná se o model D5 S, které je postavené na současné řadě 5.
Diesely v ohrožení
Diesely jsou v posledních letech trnem v oku nejednoho politika a podle médií by se do několika let, měly přestat zcela vyrábět. Alpina je jiného názoru. Již desítky let staví z výkonných vozů BMW lepší, výkonnější vozy, které s černými předvěstmi nikterak neztotožňují. Důkazem je toho Alpina D5 S.
O pohon se postará vznětový šestiválec s objemem 3,0 litru, poháněný samočinnou převodovkou a pohonem na všechny kola xDrive. Přeplňovaný je nevídanou trojicí turbodmychadel! Ty se postarají o výkon 280 kW a 382 koní s maximálním točivým momentem 800 N. m, dostupný od 1 750 do 2 650 otáček za minutu.
Tvůrci Alpiny D5 S slibují nezapomenutelný zážitek z každé jízdy s nevídanými jízdními vlastnostmi. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 4,4 sekundy a maximální dosažená rychlost je 286 km/h. Víte, za jakou dobu se rozjede z nuly na 198,4 km/h? Dle výrobce za 17 sekund.
Další zajímavostí je například to, že trojici turbodmychadel bude k dispozici u vozů Alpina D5 S pouze u vozů s volantem vlevo. Pravostranné řízení, které platí ve Velké Británii, dostane pouze dvě turbodmychadla. V této verzi pak z nuly na sto vyšplhá na 4,9 sekundy a maximálka činí 274 km/h.
Jak si vede Alpina vedle BMW M550d
Motor v pětkové řadě nabízí dokonce čtyři turbodmychadla, Alpina ztrácí výkon sedmi koní, (5,75 kW) ale má o něco vyšší vrchol točivého momentu. Menší je u sériového BMW omezena na pouhých 250 km/h. Zrychlení z nuly na sto oproti Alpině urazí za 4,4 sekundy.
Alpina má adaptivní odpružení se zkrácenými pružinami a tlumiči. Je oproti BMW posazena o něco níže. Použitý je stejný podvozek jako u verze B5 Bi-Turbo. Verze touring dostane pro zachování svých vlastností pneumatické odpružení zadní nápravy. Podvozek lze změnit za příplatek do podoby Sport Plus, disponující aktivním stabilizátorem s aktivním řízení zadní nápravou.
První dodávka nové Alpiny se očekávají každým dnem, sedan si fanoušci budou moci pořídit za částku kolem 2 300 000 korun a Touring (kombi) startuje na částce kolem 2 350 000 korun.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz