Tak konečně i Toyota přichází se svým prvním samostatným elektromobilem. Vzdorovala tomu dlouho, měla nespočet hybridů, dokonce i vodíkové auto, ale elektromobilu se nakonec neubránila a tak uvedla na trh elektromobil Toyota bZ4X. Jedná se o crossover velikosti „ravky“. Zkratka bZ znamená beyond zero, což značí novou elektrickou rodinu. Číslovka 4 pak značí velikost vozu – středně velký elektromobil a konečně X značí kategorii – v tomto případě SUV a crossover.
Technické parametry
Elektromobil je dostupný ve dvou specifikacích. Jedna je s pohonem na předních kolech a má jeden motor o výkonu 150 kW na přední nápravě, druhá specifikace je 4×4 a má jeden 80 kW elektromotor na každé nápravě. Výkon motoru o 150 kW má točivý moment 265 Nm, kapacitu baterie 71,4 kWh, dojezd dle WLTP 500 km, z nuly na sto zrychlí za 7,5 s a maximální rychlost má 160 km/h. Čtyřkolka o výkonu 160 kW má točivý moment 336 Nm, kapacitu baterie 71,4 kWh, dojezd dle WLTP 411 km, z nuly na sto zrychlí za 6,9 s a maximální rychlost má 160 km/h.
Nabíjení vozu
Při nabíjení z Wallboxu dosáhnete plného nabití mezi 6,5 – 10 hodinami. Pokud použijete rychlonabíjecí stanice, tak na 80 % vaši baterie dobijete za cca 30 minut.
Interiér
Před řidičem se nachází 12,3“ obrazovka multimediálního systému, již doprovází digitální přístrojový štít. Multimédia jsou převážně dotyková, klasická fyzická tlačítka jsou k dispozici na volbu teploty. Zavazadlový prostor je o objemu 452 l.
Shrnutí
Toyota bZ4X je kvalitní SUV. Vzadu je mnoho prostoru, má povedený infotainment, slušnou spotřebu, dobrou dojezdovou vzdálenost a také využijete elektromobil mimo zpevněné cesty. Moc Vás ale nepotěší natřásání velkých kol na drobných nerovnostech. Jinak si myslím, že s koupí tohoto elektromobilu neuděláte chybu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz