Peugeot e-208 je malý elektromobil určený především do města. Je překvapivě hbitý a nabízí stimulující jízdní zážitky. Od spalovacích verzí se odlišuje především moderním vzhledem a technologickou vyspělostí. Peugeot e-208 nabízí tři jízdní režimy. První z nich, režim Sport, je zaměřený na výkon a maximální točivý moment (z nuly na sto zrychlí za 8,1 s). Režim Normal je vhodný pro každodenní použití a řidiči nabízí maximální jízdní komfort. A poslední režim jízdy Eco je vhodný pro optimalizaci dojezdu.
Technické parametry
Jedná se o hatchack, který má hnanou nápravu přední. Výkon má 100 kW (136 k) a okamžitý točivý moment 260 Nm. Z nuly na sto Peugeot e-208 zrychlí v režimu sport za 8,1 s a v klasickém režimu zrychlí za 8,3 s. Baterie má kapacitu 50 kWh (využitelná kapacita je 45 kWh). Dojezd na jedno nabití dle WLTP je až 362 km. Jízda Peugeot e-208 nabízí plynulé dynamické řízení, absenci vibrací a tichý chod. Kombinovaná spotřeba je 17,6 kWh/100 km. A omezená maximální rychlost je 150 km/h.
Nabíjení vozu
Peugeot e-208 pomocí zesílené domácí zásuvky nabijete za cca 17 h. Pomocí Wallboxu nabijete elektromobil do plna za cca 5 h. Při použití rychlonabíjecích stanic dosáhnete nabití elektromobilu na 80 % za 30 minut.
Interiér
Peugeot e-208 se interiérem co do prostornosti neliší od klasických spalovacích verzí. Řidiči a také jeho spolucestujícím nabízí interiér maximální pohodlí. Na digitální 3D přístrojové desce se řidiči zobrazují důležité informace pro řízení (např. režim jízdy, zbývající dojezd). Zavazadlový prostor má objem 309 l a po sklopení zadních sedaček získáte prostor o objemu 1004 l.
Shrnutí
Díky mobilní aplikaci zkontrolujete na dálku stav baterie, naprogramujete si předehřev či klimatizaci kabiny vozu před jízdou. Elektromobil má dostačující vnitřní prostor, pohodlný podvozek, hodnotně působící interiér, solidní projev jízdy, sportovní design, parádní odpich ve městě a také bohatou bezpečností výbavu. Ovšem ve vozidle chybí automatické zatažení brzdy, vzadu je omezený prostor a elektromobil má malý dojezd. Nevýhodou je i vyšší pořizovací cena a vysoká spotřeba elektrické energie.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz