První elektromobil automobilky Nissan je Nissan Leaf. Japonská automobilka Nissan byla vlastně první významnou značkou, která začala vývoj velkosériového elektrického vozidla. První kompaktní hatchback Leaf uvedl Nissan na trh už v roce 2011. Leaf se stal jedním s nejprodávanějších elektromobilů na světě a v roce 2011 získal titul Evropské i Světové auto roku. Později Nissan vytvořil i druhou generaci Je vybaven nejnovějšími technologiemi inteligentního řízení. Nissan Leaf má také funkci e-Pedal a díky tomu můžete přepnout na ovládání pomocí jediného pedálu. Pro zrychlení pedál sešlápnete a pro zpomalení uvolníte.
Technické parametry
Jedná se o hatchback, který má hnanou nápravu přední. Výkon má 110 kW (150 k) a točivý moment 320 Nm. Z nuly na sto zrychlí Leaf za 7,9 s. Nissan Leaf druhé generace má lithium-iontovou baterii s kapacitou 40 kWh (využitelná kapacita je 38 kWh). Při běžném provozu byste měli ujet cca 270 km a při městském režimu až 415 km. Kombinovaná spotřeba je 14 kWh/100 km.
Nabíjení vozu
Při běžném domácím nabíjení ze sítě z nuly na sto procent nabijete vůz za 21 h. Při využití Wallboxu nabijete vůz asi za 7 h a 30 minut. Při použití rychlonabíječky nabijete elektromobil z 20 % na 80 % přibližně za 60 minut.
Interiér
Palubní počítač zobrazuje mnoho informací – za jak dlouho se baterie dobije, kapacitu baterie atd. V zimě Vás jistě potěší vyhřívaná sedadla a také volant. Jinak se vnitřek od první generace Leaf moc neliší. Zavazadlový prostor má Nissan Leaf o objemu 435 l a po sklopení všech sedaček dostanete prostor o 1176 l.
Shrnutí
Nissan Leaf nabízí čtyři kamery, které vytváří virtuální 360° pohled na elektromobil z ptačí perspektivy, takže už nikdy neodřete kola o obrubník. Kamery Vás také upozorní na pohybující se objekty blízko Vašeho elektromobilu. Druhá generace Nissanu Leaf šla jistě s dobou. Je vidět, jaký pokrok elektromobily za těch pár let udělaly. Mezi plusy určitě musíme zařadit konvenční design, oproti první generaci lepší dojezd, pohodlný podvozek a také slušný odpich. Nevýhodou je pomalé nabíjení, zastaralý multimediální systém a také tupé rány od podvozku. I tak ale stále patří k nejprodávanějším elektromobilům.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz