

Fiat Doblo a Nissan Interstar: V oblasti užitkových vozidel se každý provozovatel či podnikatel musí rozhodnout podle konkrétních potřeb – někdo hledá kompaktní rozvozový vůz, jiný potřebuje velkou dodávku s vysokou nosností. Porovnejme dva zcela rozdílné přístupy: Fiat Doblo, reprezentující menší dodávky pro městské nasazení, a Nissan Interstar, robustního nástupce modelu NV400, který míří na náročné stavební a logistické provozy. Jak si oba vozy vedou ve srovnání?
Rozměry a variabilita karoserie
Fiat Doblo je dostupný ve dvou délkách – standardní (4,4 m) a maxi verze (4,75 m). Objem nákladového prostoru se pohybuje mezi 3,3 až 4,4 m³, přičemž nosnost dosahuje až 1 000 kg. Kompaktní rozměry umožňují snadný průjezd městskými ulicemi a pohodlné parkování.
Nissan Interstar nabízí několik variant rozvoru a výšek, díky čemuž dosahuje nákladového objemu až 17 m³ a užitečné hmotnosti přes 1 600 kg. Délky se pohybují mezi 5 m a více než 6,8 m, což z něj dělá ideální vůz pro těžké stavební náklady, doručování palet nebo přestavby na sanitky či skříňové verze.
Pohonné jednotky a výkon
Fiat Doblo je nabízen s úspornými motory 1.5 BlueHDi (100 nebo 130 koní) a nově také jako plně elektrická verze E-Doblo s výkonem 100 kW a dojezdem až 275 km (WLTP). Spotřeba dieselových verzí se drží mezi 5,1–5,5 l/100 km.
Nissan Interstar využívá motory 2.3 dCi vycházející z osvědčené techniky Renault Master. Nabízí výkonové varianty 135, 150 a 180 koní, vždy s vysokým krouticím momentem vhodným pro těžké zatížení. Převodovky jsou 6stupňové manuální, nově i automat. Spotřeba se pohybuje mezi 7,5–9 l/100 km podle verze a provozu.
Interiér a ergonomie
Doblo nabízí jednoduché, přehledné a praktické rozložení interiéru. Kabina pojme až 3 osoby, k dispozici je digitální kokpit, 7–10″ dotyková obrazovka, Apple CarPlay/Android Auto, zadní kamera, hands-free a dostatek úložných prostor pro nářadí nebo dokumenty.
Interstar je uvnitř robustnější, s vysokým sezením, širokým přístupem k ovladačům a praktickým středovým stolem v sedadle spolujezdce. Interiér není luxusní, ale je odolný a funkční, určený pro dlouhé cesty i těžkou práci. Nabízí tempomat, automatickou klimatizaci, navigaci i možnost kamerového systému pro zpětný pohled.


Technologie a bezpečnost
- Fiat Doblo nabízí ve vyšších výbavách systémy jako automatické nouzové brzdění, hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory 360°, asistent jízdy v pruzích a adaptivní tempomat.
- Nissan Interstar přináší podobnou škálu asistenčních systémů: automatické brzdění, senzor bočního větru, stabilizační systém přívěsu, hlídání jízdního pruhu a systém rozjezdu do kopce. Ve variantách pro náročnější provozy je možné vybavit vůz zadní kamerou se záznamem nebo digitální zpětnou zrcátkou.
Náklady na provoz (TCO) a servisní síť
Fiat Doblo má výhodu nízkých provozních nákladů – levná servisní údržba, nízká spotřeba, snadná dostupnost dílů (sdílí platformu s Peugeoty, Opely, Toyotami). Záruka činí 2 roky, s možností prodloužení až na 5 let.
Nissan Interstar je cenově výše, ale kompenzuje to delší servisní intervaly (až 40 000 km), vysokou životností motoru, možností úpravy na náročné aplikace, a širokou servisní sítí Renault/Nissan. Uživatelé potvrzují i dobrou odolnost v terénním provozu.
Cenové srovnání (2024)
- Fiat Doblo začíná od cca 530 000 Kč bez DPH, elektrická verze E-Doblo od cca 830 000 Kč.
- Nissan Interstar startuje kolem 740 000 Kč bez DPH, ve skříňové verzi L3H2 dosahuje ceny kolem 900 000 Kč.
Závěrečné shrnutí: Pro koho je který vůz ideální?
- Fiat Doblo je nejlepší volba pro kurýry, městské rozvozy, servisní techniky, kteří potřebují manévrovatelné a úsporné vozidlo. Výhodou je také elektrická verze a kompaktní rozměry.
- Nissan Interstar je navržen pro náročné provozy, kde je potřeba objem, nosnost a robustnost – například stavebnictví, autodoprava nebo přestavby na chladírenské či mobilní vozy.
Obě vozidla cílí na zcela odlišný typ zákazníka, a právě proto se vzájemně skvěle doplňují v portfoliu dostupných užitkových vozů na českém trhu.