Díky svému elegantnímu vzhledu, charakteru a sportovnějšímu provedení jsou na elektromobil Cupra el-Born slyšet samé chvály. Cupra el-Born dokazuje, že elektrifikace a sportovní výkony mohou jít ruku v ruce. Elektromobil disponuje sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Tento sportovní podvozek představuje nejvyšší úroveň jízdní dynamiky, protože se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám.
Technické parametry
Cupra el-Born má synchronní elektromotor s trvalými magnety nacházející se nad zadní nápravou. Pohon je soustředěn výhradně na zadní kola. Akumulátorový systém obsahující lithium-iontové články se nachází v podlaze uprostřed mezi nápravami. Díky tomu je hmotnost elektromobilu rozložena mezi nápravy. Výkon má až 170 kW a točivý moment 310 Nm. Z nuly na sto umí zrychlit za 6,6 s. Elektromobil disponuje účinným brzdovým systémem, širšími pneumatikami s šířkou běhounu 235 mm, adaptivními tlumiči a elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC sport.
Dojezdy a výkony baterií
Elektromobil s výkonem 110 kW, točivým momentem 310 N.m má využitelnou kapacitu 45 kWh a dojezd dle WLPT je 340 km. Další verzí je výkon 150 kWh, točivý moment 310 N.m, využitelná kapacita akumulátoru 58 kWh a dojezd dle WLPT je 420 km. Připlatit si můžete silnější variantu, která má výkon 170 kW, točivý moment 310 N.m, využitelnou kapacitu baterie 77 kWh a dojezd má až 540 km. Samozřejmě záleží na mnoha faktorech, jako jsou jízdní vlastnosti, rychlosti, teplotě, plynulosti jízdy apod.
Nabíjení vozu
Cupra el-Born má funkci rychlého nabíjení a díky tomu za 30 minut nabijete baterii na dalších minimálně 260 km.
Interiér
Uvnitř elektromobilu vás okouzlí nejmodernější technologie. Mezi ně například patří i průhledový displej s rozšířenou realitou, sportovní anatomicky tvarovaná sedadla, multifunkční volant s tlačítky pro aktivaci jízdních režimů, apod. Nechybí zde ani adaptivní tempomat, asistent jízdy či asistent nouze.
Shrnutí
Cupra el-Born se jak designem, velikostí tak i interiérem podobá vozu, který sdílí také stejnou platformu MEB, Volkswagenu ID.3. Cupra je však o něco delší a nižší. Společně s VW mají i stejný základ, jemuž odpovídá také rozvor 2 765 mm. I spotřebou se tyto dva elektromobily velice podobají. Avšak zdá se, že Cupra nabídne o něco více emocí, než VW ID.3.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz