Tenhle Golem nepotřebuje šém. A už na první pohled se nejedná o obyčejný Mercedes-Benz. Tenhle má už jedenáct let jako hlavní úkol poskytovat zázemí záchranářům.
Po příjezdu na místo se návěs nejprve musí připravit k použití. Vše zvládne jeden člověk do třiceti minut díky elektrickému ovládání. Pro zvětšení vnitřního prostoru má výsuvné bočnice i část střechy, navíc lze k němu postavit velký stan. I když je návěs velký, nejedná se ani o pojízdný operační sál, ani neslouží k přepravě velkého množství zraněných. Jeho hlavním úkolem je poskytnout zázemí záchranářům a taktéž vytvořit prostor, kde se lze postarat o zraněné. Má dvanáct lůžek pro těžce zraněně a další místa pro ty lehce.
V horní výsuvné části je místo pro dva dispečery. Mají díky tomu dobrá přehled o situaci okolo a zároveň veškeré vybavení pro komunikaci s ostatními složkami záchranného sboru. Přímo pod ním je štábní pracoviště. To poskytuje zázemí až osmi velitelům všech záchranných složek, kteří odtud mohou řídit záchranné práce, případně dávat pokyny přímo dispečerům. Ve výsuvných bočnicích pod stany je takzvané třídicí pracoviště. V něm se pacienti rozřazují k dalšímu ošetření. Pro těžce zraněné jsou tu umístěna i lůžka včetně potřebného vybavení pro akutní ošetření. Do tohoto prostoru je vyvedeno topení, takže i v mrazech pacientům nehrozí prochladnutí. Nezapomnělo se, ale ani na zásahy v horkých letních měsících a tak je celý prostor návěsu také klimatizován.
Kromě záchranářského vybavení je v zadních útrobách návěsu také strojovna, která nejen napájí všechny přístroje, ale může sloužit i jako externí zdroj energie. K tomu slouží dva 60kW naftové motory. Kromě toho jsou zde i nádrže s čistou vodou a kyslíkem, toaleta i sprchový kout.
Zajímavostí je, že tento vůz je unikát i ve světovém měřítku. Přívěs byl celý vyroben v naší republice ve formě KOV Velim.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz