Nejmenší SUV od Volva s označením Volvo XC40 jde na odbyt víc, než se v automobilce očekávalo. Výroba nestíhá uspokojit poptávku a tak posiluje výrobu.
Crossovery v kurzu
Je o crossovery opravdu takový zájem, nebo se strhla lavina šílenství jen u Volva? Pravda bude asi na obou stranách. Ačkoli automobilka představovala nové XC40 jako nejatraktivnější SUV ve svém portfoliu, určitě nečekala, že se zanedlouho od jeho oficiálního prodeje bude potýkat s tak příjemným problémem. Poptávka po jejím kompaktním Suv je tak vysoká, že značka nedokáže nasytit trh, a proto musí posílit výrobní kapacity.
Volvo CX40 má už dokonce titul
Novinka od švédského Volva už má dokonce titul evropského „Auta roku 2018.“ Zájem o něj je už od samotného počátku. Výrobní linka sídlící v belgickém Gentu pro XC40 postavila více jak 360 nových robotů. Ani se nespustila výroba a už bylo evidováno více jak třináct tisíc objednávek. Momentálně je situace mnohem „horší,“ při celkovém součtu osmdesáti tisíc objednávek už musí nastalou situaci řešit. Úspěch XC40 překonal i naše nejvyšší očekávání,“ říká šéf automobilky Håkan Samuelsson. „Třída malých SUV je nyní nejrychleji se rozvíjejícím segmentem na trhu a díky modelům na nové platformě CMA očekáváme další růst.“
Automobilka již přistoupila k nouzovému opatření. V Gentu postupně ukončí výrobu řady S60 a V60, která se přesune do nové továrny v Chlestonu v Jižní Karolíně. Zanedlouho se také ukončí výroba Volva V40 a tyto kapacity se pak budou plně soustředit na výrobu nového Volva XC40. Nová továrna také vzniká na východě Číny, ve městě Tchaj-čou, které sídlí na dosah Japonska, Tchaj-wanu a Koreje. Mateřský čínský koncern Geely získá skvělé strategické výrobní místo. Věříme, že se automobilka s krizí popere a brzy se zákazníci dočkají svého vysněného vozu!
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz