Další novinku, která pro své fanoušky připravila společnost Yamaha, je tenhle sportovní maxiskútr TMAX. Nejsportovnější superskútry se rozrostou na čtyři kusy v nabídce. To už je slušný výběr!
Yamaha pracuje na svých maxiskútrech už dlouhých 18 let
Společnost Yamaha ukázala svůj první skútr s názvem TMAX už v roce 2000 a už tehdy bylo jasné, že se tímto směrem bude společnost snažit své fanoušky rozmazlovat i nadále. O tom, že jí to skutečně jde, nasvědčuje i celkový počet prodaných kusů, který čítá více jak 250 000, brázdící Evropu křížem krážem. Loni byla na trh puštěna již šestá generace, teď máme k dispozici zbrusu nový kousek.
Povedený design i praktická velikost
Vedle standardního TMAXU se staví sportovnější SX a luxusní verze DX. Nově je tu SX Sport Edition, nabízející vskutku dynamický design. Slušet bude každému jezdci, robustní provedení se nenechá zahanbit ani vedle silnějších motorek. Povedené LED světlomety doplňují již klasicky špičatý čumák TMAX skútrů. Rozvor nápravy je 1 575 mm, celková délka činí 2 200 mm a sedlo je ve výšce 800 mm, pod který se pohodlně vejdou dvě helmy. Pohotovostní hmotnost SX Sport Edition je 213 kg. Pro veškeré skútry TMAX je použitý hliníkový rám spolu s upside-down pro přední vidlici.
Bohatá standardní výbava
Vedle systému kontroly trakce TCS má také systém bezklíčového přístupu a zapalování Smart Key. Přístrojový štít TFT a zámek centrálního stojanu. U sportovnější verze TMAX SX můžete měnit v systému D-MODE ze dvou provozních režimů motoru, aplikace M TMAX Connect nebo integrovaný systém GPS a dokonce i své vlastní barevné provedení exteriéru.
Luxusní verze TMAX DX se chlubí velmi příjemnou vychytávkou a to vyhřívanými rukojeti řídítek i sedla! Tempomatem a nastavitelné zadní odpružení s přepákováním.
SX Sport Edition je jako jediný z nabídky vybavený exklusivním výfukem Akrapovič s karbonovým krytem, odlehčeným držákem registrační značky i sportovním štítkem před řídítky. O výkon se postará chlazený čtyřtaktní paralelní dvouválec s objemem 530 ccm o výkonu 33,8 kW při 6 750 otáčkách za minutu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz