Mini Cooper SE: Dá se říct, že se jedná o ostrý hatchback. Je vyváženější než benzínový originál a má dost elektrických koní. Má prémiovou kvalitu bez lokálních emisí a při řízení budete mít pocit, jako když sedíte v motokáře. Baterie je umístěna pod podlahou a díky tomu dává elektrickému vozu mimořádně nízké těžiště. To zlepšuje stabilitu, ovladatelnost a přináší zábavu v zatáčkách. Jedná se o nejpokrokovější MINI.
Technické parametry
Mini Cooper SE má pohon na předních kolech, výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 270 Nm. Elektromobil má vysokonapěťovou baterii s 96 články a kapacitou 32,6 kWh (využitelná kapacita je 28,9 kWh). Elektrický kombinovaný dojezd dle WLTP je 226 – 234 km a elektrický dojezd ve městě dle WLTP je 296 – 313 km. Z nuly na sto zrychlí za 7,5 sekundy a omezenou rychlost má elektromobil na 150 km/h. Kombinovaná spotřeba má Mini Cooper SE 14,9 kWh/100 km.
Nabíjení vozu
Při domácím nabíjení z domácí zástrčky nabijete vůz asi za 15 hodin. Průzkumy MINI ukazují, že průměrný člověk, co dojíždí denně do práce, použije méně než 20 % baterie. Při domácí elektrické zásuvce nabijete těchto 20 % za cca 3 hodiny. Mini můžete nabíjet jen stejnosměrným proudem, ale díky akumulátoru s malou kapacitou, stačí téměř vybitý elektromobil připojit na půl hodiny a máte skoro dobito.
Interiér
V interiéru nalezneme nový multifunkční přístrojový panel. Jedná se o 5,0“ barevný displej, na kterém dostanete informace o rychlosti, otáčkách za minutu, množství paliva, počtu najetých km, teplotě a také navigačních pokynech. Na dalších digitálních displejích naleznete vše potřebné, informace o nabití vysokonapěťové baterie, dostupném dojezdu, aktuálním výkonu pohonné soustavy, zvoleného jízdního režimu, atd. Na displeji můžete i listovat telefonním a hudebním seznamem. MINI Cooper SE má také elektrickou parkovací brzdu. Zavazadlový prostor má objem 211 l, po sklopení jedné zadní sedačky dostanete 539 l a po sklopení obou zadních sedaček dostanete zavazadlový prostor o objemu 731 l.
Shrnutí
MINI Cooper nabízí zcela nové zážitky z jízdy – je uhlazené a také dynamické. Mezi klady určitě patří dobře vybavený interiér, sympatické jízdní vlastnosti, zajímavá spotřeba a typický vzhled MINI, který se líbí mnoha lidem. Elektromobil má ovšem pomalejší nabíjení, malou kapacitu baterie a také menší dojezd. Ale pokud budete MINI používat jen do města na popojíždění do práce na krátké vzdálenosti, tak je to určitě skvělá volba. Akorát si za to budete muset připlatit.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz