I ve Francii se vyrábí auta. Jednou z automobilek je Ligier, jenž byla založena bývalým závodníkem a ragbistou Guyem Ligierem.
První auto, kterým vstoupili na trh bylo v roce 1971 Ligier JS2. Toho vyráběli do roku 1975. Nikdo nemůže čekat, že by to bylo auto na klasické ježdění. Ligier vyráběl od začátku závodní vozy. Už není samostatnou jednotkou. V současnosti ho vlastní společnost Piaggio. Fanoušci motosportu budou Ligier znát pro jeho účast ve slavné Formuli 1. Tam ho bylo vidět v letech 1976 až 1996. Vůbec první čistě francouzské vítězství zaznamenal v roce 1977, kdy jeho závodní auto mělo dvanáctiválec Matra. Tehdy v jeho autě seděl Jacques Laffite. Vyhrál Velkou cenu Švédska.
Konec s Matrou
S Matrou ukončil spolupráci o tři roky později. Místo ní přišel motor Cosworth. S tímto aute Laffite vyhrál hned první dva závody šampionátu. Ovšem pak se nasadili jinak upravené vozy a Ligier měl v podstatě utrum. V dalších letech neměl příliš na růžích ustláno, co se týká financí a také podpory fanoušků. Ta byla zoufale malá, přesto byl paradoxně v těchto letech v šampionátech nejúspěšnější. To je podle mnohých zásluha aerodynamika Franka Dernieho. To byl vývojář slavného Williamse od Alana Jonese.
S Ligierem nebylo zrovna lehké vyjít jako s majitelem ani jako s člověkem. Byl známý pro svou mimořádně cholerickou povahu. Chtěl mít hlavně osobní profit. Po neúspěších nakonec stáj prodal Cyrilu de Rouvremu. Vrátil na scénu s dalšími vozy, tentokrát osobními. U nás jsou momentálně oblíbené hlavně mezi teenagery.