V dnešní době se stále zpřísňujícími se emisními normami stále více automobilek přichází i s modely typu hybrid.
Není však hybrid jako hybrid. Obecně toto pojmenování znamená, že vůz je vybaven alespoň dvěma různými druhy pohonu. U osobních vozidel tuto roli plní zážehový spalovací motor a elektromotor. Pojďme si jednotlivé typy představit blíže.
Micro hybrid
Jedná se vlastně o vůz se stop-start systémem, který je však schopný brzděním dobíjet akumulátor ve voze. Systém e-HDI používaný francouzskou skupinou PSA dokáže při brzdění motor úplně vypnout. U Micro hybridu elektromotor nikdy neslouží k pohonu vozu. Technicky vzato se tedy nejedná o hybrid (nemá dva různé pohony), ale hlavně z marketingových důvodů se toto označení používá.
Mild hybrid
Auto označené jako Mild hybrid musí mít spalovací motor neustále v činnosti, elektromotor mu slouží jen jako pomocný pohon při velkém zatížení (rozjezd, jízda do kopce apod.). Z tohoto důvodu jsou úspory paliva velmi malé, významnější je právě přidaný výkon. Proto je tento druh často používán u supersportů, má ho například Ferrari LaFerrari.
Full hybrid
Vůz tohoto typu má zážehový motor a elektromotor spojen převodovkou paralelně. Díky tomu může jet jak pouze na spalovací motor, tak i jen na elektrický pohon, případně kombinaci obojího. Řidič si může volit, jaký druh pohonu chce využít. Je proto možné s tímto vozidlem vjet i do bezemisní zóny. Kvůli vyšším nárokům na elektřinu mají tyto vozy akumulátory o vyšší kapacitě. Zástupci daného řešení jsou Toyota Prius, Toyota Yaris, BMW ActiveHybrid 5 a další.
Plug-in hybrid
Plug-in hybrid, do češtiny by tento název šel přeložit jako „hybrid do zásuvky“, je vůz schopný dobíjení akumulátoru pomocí připojení k externímu zdroji elektřiny. Oproti klasickým hybridům mají tyto vozy vetší kapacitu akumulátorů a dokážou ujet i několik desítek kilometrů čistě na elektřinu. Jedná se o jistý mezistupeň mezi hybridem a elektromobilem. Tímto typem je např. Toyota Prius Plug-in hybrid.
Více článků si můžete přečíst na portálu motoristika.cz