Historie motorek Suzuki

Suzuki je společnost z Japonska a každý ví, že vyrábí nejen auta, ale i motocykly, ovšem výroba motocyklů se datuje k roku 1952, kdy byla jako první uvedena motorizovaná kola.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                     model T 500

Od roku 1955 do roku 1976 společnost vyráběla motorky pouze s dvoutaktními motory. Největším modelem z té doby byl vodou chlazený tříválec GT750. Dále disponovala velkým množstvím vyrobených motocyklů a tak není divu, že kromě prodejnosti měli ambice i v jezdeckých soutěží. V roce 1961 přeběhl z Německa na Zápas jezdec Ernst Degner. To byla pro Suzuki trefa do černého. Sám tedy nejezdil zrovna v této době, avšak mohl pomoci společnosti s technickými znalostmi.

Suzuki a jezdec v záloze

Degner sice měl závodní kariéru za sebou, avšak Suzuki ho najalo na rady co se týká stavby motorek. Vyplatilo se jim to tedy dost. Pod jeho radami dokázalo Suzuki vyhrát silniční mistrovství světa v roce 1962 ve třídě FIM. V roce 1970 zažili další velký průlom. Suzuki se stal prvním výrobcem motorek z Japonska, který vyhrál mistrovství světa v motokrosu, když jezdec Joel Robert zvítězil v kategorii 250 cm3. Pak vyhrál ještě další závody až to v roce 1982 vygradovalo v triumf na dalším mistrovství světa. Tehdy jezdil Franco Uncini ve třídě 500 cc.

Zdroj foto: en.wikipedia.org        Hayabusa gsx 1300 R

V roce 1994 začali spolupracovat s firmou Nanjing Jincheng Machinery. Jejich cíl byl v podstatě jediný – vytvořit motorky, jenž budou vyvážet pod názvem Jincheng Suzuki. Co se týká domácí, čili japonské prodejnosti, tak je společnost v Japonsku třetí největší. To samé mají u osobních automobilů.