Společnost KTM chce eliminovat riziko dopravních nehod všech motocyklů. Proto vyvíjí nový systém samočinného brzdění, který bude fungovat na stejném principu, jako u automobilů.
KTM vyvíjí za pomoci nových technologií
V současnosti se doslova roztrhl pytel s novými vychytávkami v oblasti technologií pro motocykly. Jednou z nich je například nové samočinné brzdění, které je v současnosti běžnou výbavou pro mnohé automobily.
U motorek bude systém samočinného řízení fungovat prostřednictvím dvou snímačů. Jeden bude umístěný v přední části a druhý v zadní části motocyklu. Snímač vepředu bude sloužit k detekci překážky pro adaptivní tempomat. V aktivní činnosti tempomatu automaticky aktivuje přední snímač a ten detekuje vzdálenost mezi motocyklem a vozidla před ním.
Motorka bude fungovat pomocí škrtících kapek motoru – brzdy a tím bude udržovat řidičem motocyklu zvolenou vzdálenost, kterou bude senzor dodržovat po celou dobu jízdy. Snímač vzadu detekuje mrtvý úhel, který s jezdcem bude komunikovat prostřednictvím varujícího světla ve zpětných zrcátkách a také na palubní desce.
Aktuálně se systém samočinného brzdění testuje na stroji KTM enduro 1290 Super Adventure, disponující brzdami o průměru 32 cm vpředu a 26,7 cm vzadu. Systém musí být použit se soustavou ABS, umožňující ovládat tlak v brzdových okruzích nezávisle na pohybu pák obou brzd. Společnost KTM uvádí, že vývoj všech výše zmíněných systémů bude trvat ještě několik měsíců. Finálně budou instalovány do motocyklů nejdříve za dva roky, ale to až po vypilování všech nedostatků.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz