Historie motorek Peugeot

Peugeot je jedna z nejznámějších společností na světě. Firma je dceřinou společností indického výrobce Mahidra, jenž od roku 2015 vlastní nadpoloviční většinu – 51 % Peugeot Motorcycles. Zbytek – 49 % – má skupina PSA.

Zdroj foto: en.wikipedia.org             Peugeot P110

Svůj první motocykl postavili už pradávno, v roce 1898. Tehdy disponoval motorem De Dion-Bouton, jenž byl namontovaný na zadním kole. Ještě toho roku tento motocykl představili na výstavě, jenž se konala ve francouzském hlavním městě Paříži. I přesto však nebyl uveden do výroby. O dva roky později začali vyrábět čtyřkolky. Ty se udržely dva roky a v roce 1903 se ukončila jejich výroba.

Inspirace ve Francii a Švýcarsku

V roce 1901 Peugeot viděl úspěch francouzského výrobce motorek Werner Brothers a tak postavili svůj vlastní motocykl, se kterým jim bylo pomáháno švýcarskou společností Zürcher a Motor Lüthi – ZL. První model, jenž tedy představili byl Peugeot 500 M, který postavili v roce 1913, avšak uvedli ho až o rok později. V roce 1930 se Peugeot spojil se společností Automoto z Francie, která se zabývala výrobou kol a motocyklů, přičemž Automoto bylo průkopníkem v oblasti motorek a skútrů. Byl ve Francii jedničkou co se týká motorek a až do 50. let vyráběl hodně modelů.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                Peugeot XPS

Momentálně je výrobce skútrů a tříkolek s objemem od 50 do 500 ccm. Má dva výrobní závody – ve Francii je to Mandeure a v Číně sídlí v Jinanu. Ovšem prodává a vyrábí i koloběžky. Prodej těchto koloběžek už běží v šedesáti zemích světa. Kromě toho si připsal i vítězství v závodech, například v Brně.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?