Oltcit byla další automobilka, tentokrát z Rumunska. Založena byla v roce 1976, avšak ne tak normálně, jak by si někdo představoval.
Vznikla dohoda mezi rumunskou státní organizací pro rozvoj automobilového průmyslu a automobilkou z Francie Citroën. Když si plácli, tak se v roce 1977 začala stavět továrna v rumunském městě Craiova. Během dohody padlo i slovo o tom, jaké auto se zde bude vyrábět. Až do roku 1980 Citroën testoval sérii automobilů Citroën Visa. V dalším roce Oltcit začal vyrábět model Club. Tento model auta se vyráběl bez nějakých výrazných změn až do roku 1996. V tom roce však jeho výrobu definitivně zrušili.
Majitelé Oltcitu nebyli nadšení
Ti, kteří si auta z této automobilky koupili, a že jich nebylo málo, však nebyli zrovna spokojení s jeho vlastnostmi. Asi nejvíc ze všeho je zlobila celková chronická nespolehlivost a k tomu se musela dále připočítat i nápadně vysoká spotřeba motoru. Oltcit se v nesocialistických zemích prodával pod označením Citroën Axel. Je zajímavé, že se odlišoval od prodeje v socialistických zemích tím, že byl kvalitnější. Měl lepší výbavu, převodovku o pěti stupních a silnější jednatrojku. Axel prodávali ve Francii, Belgii, Holandsku, Rakousku a Itálii. Co se týká zemí bývalého východního bloku, tak kromě nich se nabízel i ve Velké Británii a Německu.
V současné době se nejspíš nenajde majitel Oltcitu, který by ho měl v původním pěkném stavu, jako kdyby vyšel z továrny. Ti, kteří toto vozidlo vlastní, o něj musí pečovat jako o veterána, jinak není možné udržet ho například bez koroze.