Nissan patří mezi nejznámější japonské automobilky na světě. V roce 1911 ji založili jako Kaishinsha Motocar Works přímo v Tokiu.

V roce 1914 už přišlo první auto s názvem DAT. Bylo to vcelku logické pojmenování, protože písmena DAT tvoří iniciály z příjmení tří zakladatelů – Kenjiro Den, Rokuro Aoyama, Meitaro Takeuchi. Zakladatelů bylo celkem pět, avšak tito tři měli ten největší podíl na vzniku firmy. V roce 1918 přišlo první přejmenování – DAT Motocar Co. O něco později přišla další změna jména, k DAT se přidalo SUN, takže ve výsledku se pak jednalo o DATSUN. Datsun založili kvůli výrobě novou firmu Nissan Motor Co., podle které se užívá dodnes pojmenování pro jejich auta.
Válka znovu zasáhla
Ano, i tak se to dá říct, protože během druhé světové války se musela výroba aut pozastavit, nicméně její obnova přišla okamžitě po ukončení bojů, to znamená v roce 1945, v listopadu. Datsun měla velký úspěch v USA. V Evropě to už nebylo až tak růžové. Sportovní modely jejich aut se tam prodávaly o poznání hůře. Ovšem to je nemohlo žádným způsobem rozhodit. Nebáli se investovat velkou sumu a to se jim vlastně vyplatilo. V roce 1984 postavili továrnu v britském Sunderlandu. Pro Nissan je podstatnější technická část auta, než to, jak vypadá.

Hlavní prim u nich tedy hraje motor, převodovka a podvozek. Nicméně i přes svou velikost Nissan začal v roce 1999 krachovat, z čehož ho vytáhl Renault. Společně tak zamezili problémům a od roku 2010 se výrazně zaměřili na vývoj elektromobilů. Prvním byl Leaf, jehož vyrobili 300 000 kusů.