Historie motorek MV Augusta

MV Augusta neboli celým jménem Meccanica Veghera Agusta, je společnost vyrábějící motocykly, založená 12. února 1945.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                         MV Augusta CSTL 175

Firma začínala jako odnož společnosti Augusta, která se zabývala hlavně výrobou letadel. Vedl ji hrabě Giovanni Augusta, ten však zemřel a firmu začala vést jeho manželka a synové Domenico, Vincenzo, Mario a Corrado. Na konci druhé světové války dva bratři – hrabě Vincenzo a hrabě Domenico stvořili MV Augusta, aby zachránili pracovní místa tehdejších zaměstnanců a také chtěli naplnit potřebu poválečné levné dopravy, avšak efektivní. Vyráběli motocykly hlavně z důvodu, aby s nimi mohli závodit, což je nesmírně bavilo. Hned v roce založení vytvořili prototyp Vespa 98.

Bez síly

Přestože vyráběli výborné motorky na tu dobu, tak se dostali do okamžiku, kdy byli bez hlavní síly, a to když zemřel jeden ze zakladatelů, hrabě Domenico v roce 1971, protože on byl vůdčí typ celé firmy. V tomhle období se toho nakupilo více, takže se společnost dostala i do horší ekonomické situace, tím pádem ji to donutilo hledat si nového finančního partnera. Řešení se našlo vcelku rychle – EFIM – Ente Partecipazioni e Finanziamento Industria Manifatturiera. EFIM požadoval, aby MV Augusta přestala pracovat v automobilovém průmyslu, avšak to společnost odmítla. Nakonec to tedy nedopadlo.

Zdroj foto. en.wikipedia.org                             F4 750 ORO

Ovšem v roce 1991 koupila ochrannou známku MV Augusta společnost Cagiva. Několik let to fungovalo, až přišly opět finanční problémy – byli silně zadlužení. Avšak v prosinci 2004 je koupil Proton. Následovaly další odkupy – BMW, Harley-Davidson, Claudio Castiglioni. Tato firma měla své zastoupení v závodech a velmi úspěšné – například vítězství na mistrovství světa.