Mitsubishi Motors nebo jen Mitsubishi je šestou největší japonskou automobilkou a sedmnáctou největší na světě založenou už 22. dubna 1870.
V podstatě až do roku 1970 se nic významného pro tuto automobilku tak moc nedělo. Tehdy se však vydala podobnou cestou jako její konkurence Mazda. Začali spolupracovat se zahraničním výrobcem – Chrysler. Tomu prodala nejprve podíl své firmy v podobě deseti procent. Ovšem nebylo to zrovna moudré řešení. Chrysler se totiž následně nacházel v době, kdy musel řešit jeden problém za druhým. Vzájemná spolupráce mezi těmito dvěma nepřinesla to, co oba očekávali. Mezi oběma firmami je napjatý vztah více než třicet let.
S Hyundai to bylo lepší
Dá se to tak říct, i když to bylo docela podobné jako s Chryslerem. V sedmdesátých letech se událo několik pro automobilku významných věcí. Například se uchytili na zámořských trzích. Dále spustili vlastní rallye-program. Nejprve zkoušeli rallye v Africe. Tam dokázali odolnost modelů Galant a Lancer. Když byl vytvořen nový rallye šampionát, tak to pro Mitsubishi znamenalo čtyři tituly mistrů světa za sebou v letech 1996 až 1999. Už se nepředpokládalo něco úspěšnějšího, ovšem to byla chyba. V dakarské rallye si připsali dohromady dvanáct vítězství. V roce 1982 se Mitsubishi trefilo přesně do nové módy v podobě SUV.
Vytvořili typ Pajero, jenž dodnes patří do základu jejich nabídky. Ani Mitsubishi se však nevyhnuli problémy spojené s krizí. Nicméně se dokázali relativně ubránit, přičemž vyložený krach jim nikdy nehrozil. Tzv. ozdravili svoje modely s novým vedením a chtějí prodávat i ty elektrické.