Minerva Motors neboli zkráceně Minerva, byla automobilka z Belgie. Byla založena už roku 1897 v Antverpách Sylvain de Jong jako společnost pro výrobu jízdních kol.

V roce 1900 začal kola osazovat motorem s jedním válcem od firmy Zedel ze Švýcarska. Zedel však prodal svou licenci Minervě a tak začala vyrábět první motocykly. Jelikož byly velmi spolehlivé, tak získali dobrou pověst. A to i díky závodům na dráze Zurenborg, jenž vyhrály. Jelikož továrna velmi rychle rostla, potřebovala nové prostory, kterých se jim dostalo. Několik následných let vyráběly auto, kterému říkali Minervette a mělo jednoválcový motor. O rok později Jong v Berchemu u Antverp založil firmu NV Minerva Motors.
Závodní úspěchy
Automobilka začala od roku 1904 vyrábět auta s motory o dvou, tří a čtyřmi válci a k tomu i s řetězovým převodem. O tři roky později jejich závodní auta získala čtyři první místa v závodě Ardenami. Tehdy to byl úspěch s osmilitrovými válci a Jong začal přemýšlet o tom, že bude stavět luxusní velkoobjemová auta. Jak si usmyslil, tak bylo. Musel však zastavit výrobu jízdních kol a motorek. První auto Minerva 14 CV se začala prodávat v Anglii díky Charlesu Rollsovi, pozdějšímu zakladateli značky Rolls-Royce. Objem tohoto auta neměl ani tři litry – 2,9l.

Avšak s cenou 105 liber byl nejlevnějším autem v Británii, která v té době byla jedním z nejdůležitějších evropských automobilových trhů. Minerva vyráběla v dalších letech v podstatě svým způsobem osudová auta. Avšak ani jí se nevyhnuly potíže a tak se musela sloučit v roce 1934 se společností Imperia. Avšak ani to ji nezachránilo před zánikem.