Micro Compact Car, zkráceně MCC, byla založena už v roce 1994, a to ve švýcarském Bielu, 27. dubna Nicolasem Haykem. Momentálně patří pod křídla společnosti Daimler AG.

MCC však už dávno neexistuje. Dnes jsou přejmenovaní na Smart. Vyrábí micro a mini auta. Sídlí v německém Böblingenu a výrobní závod umístili do Francie, do města Hambach. Kořeny těchto aut sahají však už daleko do minulosti, až do roku 1972. Tehdy vznikl úplně první prototyp, jehož autorem či lépe řečeno autorem projektu byl Johann Tomforde. Tehdy měl délku dva a půl metru a rozvor 1,7 metru. Ovšem tenkrát auto poháněl zatím elektromotor. O devět let později na něj navázal koncept s názvem NAFA.
Stále jen dvoumístný
V tomto období se vyráběly jen dvoumístné typy. Koncept NAFA znamenal znovu dva a půl metru, ovšem rozdíl byl u šířky a výšky – 1,5 metru. Jeho pohon byl v podobě zážehového tříválce litrového objemu s výkonem 30 kW. Pro cestu na krátké vzdálenosti byl vytvořen městský mikroautomobil. Ten vážil jen 550 kg. V roce 1988 vytvořila automobilka elektrickou verzi tohoto typu. Nakonec bylo v celé sérii sto kusů těchto aut. K vidění byly v tehdejším Západním Berlíně, ovšem neosvědčily se. Mohla za to především kapacita baterie, jenž byla ještě výrazně omezena.

V průběhu let automobilka nezůstala u svého jména. To je celkem běžný jev u zahraničních výrobců aut. Dnes nese jméno Smart a i přes své mládí je celkem oblíbená. Je zajímavé, že na postu generálního ředitele sedí žena Annette Winklerová, a to už devátý rok.