Historie motorek KTM

KTM je výrobce motorek a sportovních aut z Rakouska. Její založení vychází z roku 1934, kdy Johann (Hans) Trunkenpolz zřídil opravnu aut. V roce 1937 začal prodávat motocykly DKW a auta Opel.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                                         Mika Kallio KTM

Během druhé světové války se starala o jeho obchod manželka, což je celkem netradiční. Po válce hluboce klesl zájem o opravy a tak se Trunkenpolz zabýval myšlenkou, že bude stavět vlastní motocykly. První prototyp R100 postavil v roce 1951. Sériová výroba začala o dva roky později. Tehdy zde pracovalo jen 20 zaměstnanců a dokázali postavit tři motocykly za den. V roce 1953 přišel významný akcionář – Ernst Kronreif.

Kronreif to vzal po svém

Je logické, že když přišel, tak se do firmy muselo dostat jeho jméno – Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen. Začaly se stavět motocykly poměrně ve slušném tempu. Během dvou let  – 1960, 1962 – zemřeli oba muži a firmu převzal syn Trunkenpolze Erich. Od roku 1980 se společnost přejmenovala na KTM Motor-Fahrzeugbau KG. O rok později měla firma už 700 zaměstnanců a obrat 750 milionů. V roce 1991 se společnost rozdělila na čtyři divize – KTM Sportmotorcycle GmbH (divize motocyklů), KTM Fahrrad GmbH (divize jízdních kol), KTM Kühler GmbH (divize radiátorů) a KTM Werkzeugbau GmbH (divize nástrojů).

Zdroj foto: en.wikipedia.org                              KTM Super Adventure

Od roku 2012 je KTM největším evropským prodejem motorek. Co se týká celého světa, tak tam se řadí mezi přední výrobce silničních motorek. Například v roce 2016 se prodalo po celém světě 203 423 motorek. Momentálně vlastní CROSS KraftFahrZeug Holding GmbH a Bajaj Auto Limited International Holdings BV.