Historie automobilky Gonow

Automobilka Gonow proslula na evropském trhu především svými věrnými kopiemi vozů světových značek. Jak si Gonow vede na evropských trzích a co svým zákazníkům za velmi výhodné ceny nabízí?

Gonow, By Navigator84Own work, CC BY-SA 4.0, Link

Historie značky

Automobilka se celým názvem jmenuje Zhejiang Gonow. Založena byla v roce 2003, jako soukromá společnost, specializující se na výrobu sportovně-užitkových vozů SUV a praktických pracantů typu pick-up. Společnost Gonow se nachází ve města Taizhou v okrese Luqiao v provincii Zhejiang v Číně. Celkové investice první fáze projektu přesahuje více jak padesát milionů amerických dolarů a výrobní prostory se rozkládají na ploše 268 000 metrů.

Gonow Emei

Gonow míří do Čech

Čínské vozy značky Gonow se představili v roce 2010 na výstavišti v Bratislavě. Firma AI Motors dostala práva zastupovat značku na území Čech, Slovenska, Rumunska, Maďarska a Polska. Hned první rok měla společnost prodat do těchto regionů zhruba 500 pick-upů.

Zákazníky měla učarovat především pořizovací cena, která byla mnohem nižší, než u konkurenčních “značkových” vozů. Za cenu 419 000 se prodával vůz GX6, který má v ceně kožené sedačky, pohon na všechna kola, autorádio s dotykovým displejem, klimatizaci a elektricky ovládaná okna a zrcátka.

Pro prodej na českém trhu jsou tehdy homologovány dva modely. SUV Gomow GX a pick-up Gonow GA200. Tyto dva modely poháněl totožný agregát, 2,0 Ecomode. Zážehový motor pocházel z Mitsubishi, spalující benzin i LPG. Splňuje normu Euro 4 a maximální výkon činí 93 kW a točivého momentu 175 N.m. K dispozici je na přání také motor, spalující výhradně benzin, v nabídce je rovněž i dieselová varianta, dvoulitr původem ze stájí automobilky Fiat. Zde se jedná o osmiventilový agregát s objemem 1929 ccm a výkonem 81 kW při maximálním točivém momentu 240 N.m.

Pickup GA 200 je dlouhý 5 160 milimetrů a prodává se za částku 419 000 korun bez daně. Dalším velmi úspěšným modelem se stává pick-up GP150. Nejde o nic jiného, než čínskou napodobeninu velmi oblíbeného Volkswagenu Amarok. Výsledek je celkem překvapení, protože model napodobuje originál velmi okatým způsobem. Model pohání čtyřválcové motory, benzinový agregát má objem 2,7 litru a poskytuje 160 koní a 270 N.m, turbodiesel disponuje 100 koňmi při objemu 2,5 litru a 265 N.m. V základní verzi si zákazníci mohou užívat pohon zadních kol, manuální pětistupeň a za příplatek bude k dispozici 4×4.