Historie automobilky Gonow

Automobilka Gonow proslula na evropském trhu především svými věrnými kopiemi vozů světových značek. Jak si Gonow vede na evropských trzích a co svým zákazníkům za velmi výhodné ceny nabízí?

Gonow, By Navigator84Own work, CC BY-SA 4.0, Link

Historie značky

Automobilka se celým názvem jmenuje Zhejiang Gonow. Založena byla v roce 2003, jako soukromá společnost, specializující se na výrobu sportovně-užitkových vozů SUV a praktických pracantů typu pick-up. Společnost Gonow se nachází ve města Taizhou v okrese Luqiao v provincii Zhejiang v Číně. Celkové investice první fáze projektu přesahuje více jak padesát milionů amerických dolarů a výrobní prostory se rozkládají na ploše 268 000 metrů.

Gonow Emei

Gonow míří do Čech

Čínské vozy značky Gonow se představili v roce 2010 na výstavišti v Bratislavě. Firma AI Motors dostala práva zastupovat značku na území Čech, Slovenska, Rumunska, Maďarska a Polska. Hned první rok měla společnost prodat do těchto regionů zhruba 500 pick-upů.

Zákazníky měla učarovat především pořizovací cena, která byla mnohem nižší, než u konkurenčních „značkových“ vozů. Za cenu 419 000 se prodával vůz GX6, který má v ceně kožené sedačky, pohon na všechna kola, autorádio s dotykovým displejem, klimatizaci a elektricky ovládaná okna a zrcátka.

Pro prodej na českém trhu jsou tehdy homologovány dva modely. SUV Gomow GX a pick-up Gonow GA200. Tyto dva modely poháněl totožný agregát, 2,0 Ecomode. Zážehový motor pocházel z Mitsubishi, spalující benzin i LPG. Splňuje normu Euro 4 a maximální výkon činí 93 kW a točivého momentu 175 N.m. K dispozici je na přání také motor, spalující výhradně benzin, v nabídce je rovněž i dieselová varianta, dvoulitr původem ze stájí automobilky Fiat. Zde se jedná o osmiventilový agregát s objemem 1929 ccm a výkonem 81 kW při maximálním točivém momentu 240 N.m.

Pickup GA 200 je dlouhý 5 160 milimetrů a prodává se za částku 419 000 korun bez daně. Dalším velmi úspěšným modelem se stává pick-up GP150. Nejde o nic jiného, než čínskou napodobeninu velmi oblíbeného Volkswagenu Amarok. Výsledek je celkem překvapení, protože model napodobuje originál velmi okatým způsobem. Model pohání čtyřválcové motory, benzinový agregát má objem 2,7 litru a poskytuje 160 koní a 270 N.m, turbodiesel disponuje 100 koňmi při objemu 2,5 litru a 265 N.m. V základní verzi si zákazníci mohou užívat pohon zadních kol, manuální pětistupeň a za příplatek bude k dispozici 4×4.

Mohlo by vás zajímat...

Není k dispozici žádný obsah

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?