Je zajímavé, že na rozdíl od automobilek výrobci motocyklů příliš nekrachují, a to je i případ toho dalšího z Itálie – Gilera, založený v roce 1909 a nazvaný podle zakladatele – Giuseppe Gilera.

Získala v roce 1935 práva na čtyřválcový motor Rondine. V té době to byl nejsilnější motor na světě s výkonem 45 kW, což je 60 koní. První model s tímto motorem přišel v roce 1939 – Gilera 500 Rondine. Jeho nejvyšší rychlost byla 230 km/h. V podstatě byl tento motocykl jako základ pro tvoření závodních typů na dalších skoro čtyřicet let. Od půlky třicátých let přišel pro firmu rozsah.
Vyvinula čtyřtakty
To byl ten rozsah, který u Gilery začal. Motory se v té době pohybovaly od 100 do 500 cm3. Jejich nejznámějším modelem v tomto rozmezí se stal Saturno z roku 1939. Ten navrhl Giuseppe Salmaggi a při navrhování se inspiroval předválečným typem Gilera VTEGS 500 cc neboli Otto Bulloni, a to i přesto, že měl zcela odlišnou konstrukci. Přestože se společnosti vcelku dařilo, tak ani jim se nevyhnul odkup. V roce 1969 se tak stali součástí italské skupiny Piaggio. I Gilera se pohybovala v závodech. Například vyhrál silniční mistrovství světa šest let z osmi.

Na jejich motorce utrpěl po pádu vážná zranění Derek Minter v roce 1963 a musel být nahrazen Philem Readem. Minter měl posléze další havárii v roce 1966. Slavná továrna Arcore, kde se vyráběly motorky Gilera byla bohužel uzavřena v roce 1993. V současné době skupina Piaggio vyrábí v Pontederu.