Moderní vozy automobilky Fisker Automotive jsou vybaveny plug-in hybridní technologií. Značka je známá svými luxusními vozy a proslulá inovativní technologií.
Historie značky
Americkou automobilku Fisker Automotive založil dánský automobilový designér Henrik Fisker v roce 2007. Henrik navrhl například sportovní vůz BMW Z8, pro Aston Martin navrhl DB9 a V8 Vantage. V své dílně se začal věnovat stavbě šetrných a sportovně laděných modelů. První model nesl název Fisker Karma, který se dostal na trh v roce 2011.
Fisker založil Fisker Automotive s Bernhardem Koehlerem. V polovině roku 2009 se společnosti podařilo získat od ministerstva energetiky vládní půjčku 529 milionů amerických dolarů.
Fisker Automotive
Fisker automobile je venture mezi společnostmi Fisker Coachbuild a Quantum. Jejich sídlo najdeme v kalifornském Irvinu. Značka je specifická designovými rysy jednotlivých modelů. Všechny vozy mají inovativní technologii plug-in hybridních motorů, nesoucí název „Quantum Drive“. Tuto technologii najdeme výhradně ve vozech značky. Jde o technologii, umožňující vyrábět automobilce inovativní luxusní vozy s nezaměnitelným designem a charakteristickými jízdními vlastnostmi.
Fisker Karma
Už v lednu 2008 automobilka Fisker ukázala na detroitském autosalonu svůj model Karma. Tehdy se jednalo o prototyp vozu, který se dostal do prodeje v roce 2011. Dojezd elegantního sportovního vozu tehdy činil osmdesát kilometrů. Po vybití baterií přichází ke slovu dvoulitrový benzinový motor z dílny GM, který dobíjí baterie. Velmi progresivní na svou dobu byly solární panely na střeše automobilu nebo systému pro rekuperaci energie při brzdění.
Fisker Karma je vyrobený z hliníku a díky použitému elektromotoru a lithium-iontových baterií váží 2,1 tuny. O pohon se starají hned dva elektromotory, disponující souhrnným výkonem 408 koní a točivým momentem 1300 N.m. Z nuly na stovku se Fisker Karma dostane za 6 sekund a maximální rychlost je 201 km/h. Průměrnou spotřebu udává automobilka kolem 2,1 litru na 100 km.

Vozy se měli vyrábět ve finské dílně Valmet Automotive, která tou dobou vyrábí i vozy Porsche Cayan a Boxster. K podpisu kontraktu došlo v roce 2008.