Historie automobilky Dodge

Firma Dodge, specializující se původně na výrobu jízdních kol se nově v roce 1900 začíná specializovat na výrobu automobilů.

Kola Dodge jsou minulostí

Psal se rok 1900, kdy se John a Horace Dodgeovi rozhodují opustit od výroby jízdních kol a přesedají na výrobu automobilů. S Henrym Fordem uzavřeli dohodu o dodávce většiny dílů a zakrátko vzniká první vůz.

První automobil se název „Old Betsy“ a sjel z výrobní linky v roce 1910. Kvůli velkému zájmu zákazníků o nákladní vozy, začala firma Dodge vyrábět také nákladní automobily. Vyrobila několik kusů osobních vozů pro armádu, která je využila v mexickém Pancho Villa. Vozy se těšily obrovské spolehlivosti. Armáda si je natolik oblíbila, že získaly své věrné místo v jejich vozovém parku.

V roce 1920 oba dva bratři umírají na následky nemoci a to v rozmezí pouhých několika měsíců. Firma s názvem Dodge Brothers spadá do rukou New Yorských bankéřů a v roce 1925 se za úctyhodných 146 milionů dolarů dostává do nových rukou.

Tehdy automobilka uvádí na trh celokovový model a stává se první automobilkou, která otevřela výrobní závod v Evropě. Nákladní automobily se začaly prodávat pod značkou Graham. O osm let později, v roce 1928, se značka stává součástí Chrysler Corporation.

Dva roky poté, v roce 1930, se do Evropy posílají rozložené vozy, které se poté skládají jako stavebnice. Byly zavedeny nové standardy kvality a komfortu lidské práce. Nákladní vozy se těší stále větší oblibě a to i na evropském kontinentu. Jejich výroba se přesouvá do evropské továrny Chrysleru. Firma navíc vyvíjí nový řadový osmiválec „Straight 8“.

Druhá světová válka a letecké motory

Během druhé světové války se automobilka Dodge specializuje dále na výrobu automobilů, samozřejmě pro armádu a také na náhradní díly i na letecké motory. V Chicagu byla otevřena nová továrna, kde se vyráběly motory pro bombardéry. Dodge představuje pick-up Powerwagon, který se prodával pro osobní potřebu i armádu až do roku 1970.

Vozy Dodge mají nový design

Kolem roku 1950 se na automobilech začíná objevovat nový design, „Cab Forward“, se silně vpřed posunutým a zakulaceným čelním sklem. Vedle toho se například objevují zapuštěné kliky dveří. V roce 1953 přichází na trh nový osmiválec HEMI.

Dodge Dart

Model Dart měl samonosnou karoserii. Automobilka stále šokuje svými novými a progresivními technologiemi. Například vyvinul sedadlo řidiče s měnitelným sklonem. Navíc přichází na trh nový pick-up Club Cab, nabízející 960 litrů krytého prostoru pro zavazadla.

Dodgle Gillman Hunter

Dodge 1 500 a Polara vedle sebe vítá v Británii navržený Hillman Hunter, který byl první světový vůz. Tou dobou se automobilka spojuje se značkou Mitsubishi a začal se prodávat model Colt. Velmi oblíbený se stává hatchback se předním pohonem, Omni.

Omni v mezigenerační proměně získává nové výkonnější motory včetně sportovní verze. Na trh přichází Rampage, první pick-up s náhonem na přední kola. V roce 1990 přichází na trh další pick-up, tentokrát Dakota s plátěnou střechou. K dispozici je také sportovní paket Ram nebo provedení Quad Cab. A konečně na scénu přichází veleúspěšný model Dodge Viper.

V roce 2005 se chystá automobilka vstoupit na evropský trh a přináší sem model Dodge Caliber, Dodge Avenger, Nitro a později Journey.

Mohlo by vás zajímat...

Není k dispozici žádný obsah

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?