Chevrolet

Louis Chevrolet a William Durant založili v roce 1911 automobilku Chevrolet.  Už zanedlouho se stal součástí velkého amerického koncernu General Motors. Co se za dobu existence vše u automobilky Chevrolet přihodilo?

Významná automobilka hned od založení

Chevrolet patřil téměř od počátku založení mezi nejdůležitější automobilové producenty. Na to mělo velký vliv výrazné logo, které do dnešních dní ztvárňuje motýlkový styl. O vzhled loga se zasloužil spoluzakladatel firmy William Durant v roce 1913. Při ztvárnění svého nezaměnitelného loga se inspiroval vzorem tapety v jednom pařížském hotelu.

Zajímavostí automobilky je, že za celou historii vyrábí automobily se stejným výrazným a typickým designem, na kterých lpí i při návrzích super moderních vozů dnešní doby, přičemž každé vyrobené auto s motýlkovým logem je legendou.

Významný podíl na vývoji vozů měl Louis

Louis Chevrolet odešel do Ameriky ve svých 22 letech. Vydal se na dráhu závodníka. Nejen že ho vozy bavilo řídit, dokonce je sám opravoval. Svůj první motor pro nový vůz konstruoval v roce 1909. Začal spolupráci s Williamem, který se odtrhl od GM a založil s Chevroletem tým, který zkonstruoval vlastní vůz.

Chevrolet Classic Six byl považován za vůz vyšší třídy, který si mohli dovolit pouze majetní zákazníci. Vůz vynikal silou a přehnaným luxusem. Durant chtěl proklouznout do světa automobilového průmyslu rovnýma nohama a v roce 1913 ze společnosti odešel, aby se vrhl na masovou výrobu vozů.

Louis Chevrolet si založil novou firmu pod názvem Frontenac Motor Corporation a v roce 1917 představil světu svůj první závodní vůz s hliníkovým blokem motoru. Neměl kde vozy vyrábět a tak přijal pozici vice-prezidenta a šéfkonstruktéra ve společnosti American Motors Corporation.  Po letech přešel do Monroe Company, kde se podílel na vývoji sportovních vozů, určených pro závodní okruhy. Během následujících let si vyzkoušel třeba lodní závody, své dovednosti uplatnil také při výrobě leteckých motorů.

Automobilka chrlí jeden úspěšný model za druhým

V roce 1928 se Louisovi podařilo své technické dovednosti protlačit do vozů s názvem Chevrolet National Model AB Tourer. Model měl velmi moderní vzhled. Větší karoserie představovala skvělé pohodlí i na delších cestách. Model disponoval super moderním osvětleným přístrojovým panelem, brzdy měl na všech kolech a dokonce měl i termostat. Do interiéru bylo použito vnitřní zpětné zrcátko, vně byly použity parkovací světla i podtlakově poháněné stěrače čelního skla.

Za několik let později přichází automobilka s vozem Chevrolet Bel Air. Vůz se stal miláčkem klasické americké rodiny z padesátých let. Nechyběl mu styl, užitnost, praktičnost. Tradiční výrazný vzhled podtrhují výrazná zpětná zrcátka, postříbřené panely i zlaté symboly na předním nárazníků.

Červený Chevrolet Corvette Sting Ray představuje model s děleným oknem. Super moderní karoserie se nejen dobře ovládala, ale stala se také nezaměnitelným stylovým kouskem. A disponoval také velkým výkonem a to 250 koňmi. Zákazníci si při jízdě mohli užívat muziky z AM-FM rádia, horké dny zpříjemňovala klimatizace a luxus vozu dodávalo kožené čalounění.

Značka však potřebovala mezi silnou konkurencí uspět něčím opravdu cool. A tak přichází na scénu v roce 1976 první Camaro. Žluto-černé provedení bumblebee je považováno za jeden z nejlepších muscle cars vůbec. Auto dokonce získalo hlavní roli ve filmu Transformers z roku 2007.

Chevrolet je považován za čtvrtou nejsilnější automobilkou při hodnocení prodejů a také jedna z nejrychleji rostoucích značek světa.