Historie automobilky BMW

Historie automobilky BMW | První řádky o automobilce BMW se začínají psát v roce 1916. Tehdy se založila továrna na letecké motory. První automobily vyjely z dílny v roce 1928.

Historie automobilky BMW je dlouhá a pestrá zároveň

Psal se rok 1916 kdy se dvě německé firmy s názvem Rapp Motorenwerke a Gustav Otto Flugzeugwerke spojily a vznikla společnost Bayerische Flugzeugwerke. O rok později došlo k dalšímu přejmenování a to na název Bayerische Motoren Werke v překladu Bavorské Motorové Závody, tedy pro nás konečně známé BMW.

V té době se společnost specializovala na výrobu kvalitních leteckých motorů. Jeden z motorů dokonce získal světový rekord. V roce 1919 dosáhl pilot Franz Diemer se svým letounem, poháněným motorem BMW IV, rekordní výšku 9 759 metrů. Netrvalo dlouho a v roce 1928 vstupuje firma do automobilového průmyslu v závodě v Eisenachu. První model by postaven na základě vozu Austin Seven a licence pro BMW nesla název Dixi. Rok 1931 byl pro BMW klíčový. Konečně vyrobila svůj první vůz vlastní konstrukce! Jmenoval se Dixi 3/15. Úspěchy vozu na sebe nenechaly dlouho čekat a prodalo se ho nakonec 16 000 kusů s objemem 750 cm³ a výkonem 11 kW, 14 koní. Rok na to, verze 3/20 už měla výkon vyšší i modernější konstrukci.

Vznikl charakteristický znak vozů BMW

S výrobou automobilů značka BMW vytvořila také svůj charakteristický znak v podobě dvou symetrických ledvinek. Tento znak je vozům propůjčován dodnes. Modely automobilů Dixi byly konstrukčně i designově tak povedené, že na jejich základě vznikly těsně před válkou další legendární modely s označením 327 a 328. Válečná doba továrnu zcela zničila a tak automobilka musela začít úplně od začátku.

Výroba se přesunula do Mnichova

Mnichov se zdál být velmi dobrým místem pro nový start. Tamní továrna je sídlem značky dodnes. Ze začátku se automobilka vrhla na výrobu motocyklů a další vůz vyjel z linky až v roce 1952 pod označením 501, jako první luxusní limuzína. BMW následovně zkonstruovalo také „obyčejný“ vůz s označením Isetta, model 700 a LS, vyráběly se sporťáky 503 a 507 a automobilka je z poválečné krize za vodou.

Největší rozmach značky přišel s modely 1500 – 2000. Od sedmdesátých let se začaly vyrábět modely s rozdělením do jednotlivých řad, jako je tomu dodnes. v roce 1972 vyjíždí z linky řada 5, rok 1975 pak dává vzniku menší trojkové řadě. Vrcholem je čtyřmístné kupé 6 a luxusní limuzína 7.

Přelom osmdesátých a devadesátých let vzniká osmičková řada, která brzy zanikla. Modely 3, 5 a 7 prošly mnohými modernizacemi a známe je do dnešních dní. V současnosti je postavená také osmičková verze. Nová doba si však žádá i menší vozy a tak v roce 2004 konstruktéři navrhnou novou řadu 1.

Nezbytné sportovní vozy BMW M a Z

Super sportovní modely nesou označení sportovní divize M. Už v 70 letech přichází BMW M1, následují modely M3 a M5. V roce 2007 se M5 představilo v karoserii kombi. Nedílnou součástí stáje BMW jsou roadstery řady Z. V devadesátých letech přichází Z3, následuje jako model kabrio s plátěnou sklápěcí střechou a následuje také model s pevnou střechou kupé. Z4 přišlo v roce 2002, opět i ve verzi kabriolet a kupé. V roce 2010 modernizace vůz Z4 zvětšila na třídu GT.

BMW

Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?