
Francouzská automobilka Auverland převzala výrobu vozů Cournil, od firmy Simi. Stalo se tak v roce 1983. Jaké vozy pod taktovkou této automobilky vznikly?
Nezaměnitelné offroady
Automobilka má za sebou tak trochu jinou historii. Nevznikla jako samostatně vyvíjející se automobilka, jako tomu bývá zvykem. V roce 1983 totiž převzala společnost Autoland výrobu vozů Curnil od firmy Simi. Rok na to, v létě, firmu přejmenovali na známější název Auverland.
Malá francouzská automobilka Auverland se specializovala na výrobu terénních civilních i vojenských vozů. Pod kapotou většinou dřímaly motory od automobilky Peugeot. V roce 2001 opět došlo k přejmenování společnosti, tentokrát nesoucí název Société Nouvelle des Automobiles Auverland (SNAA).
V roce 2005 se spojila s divizí Panhard a od té doby je součástí automobilky PSA, vyrábějící obrněné a terénní vozy. Od roku 2012 se stala součástí koncernu Renault Trucks.
Auverland Auverland SC II.
Jako první model, vyráběný pod názvem Auverland, byl model Auverland SC II. Jednalo se o dvoumístný terénní vůz s motorem umístěným vepředu a s pohonem všech kol. Motor měl objem 3 595 ccm a byl to vznětový, kapalinou chlazený čtyřválec OHV s výkonem 63 kW a 85 koní při 3 200 otáčkách za minutu. S motorem komunikovala čtyřstupňová převodovka a maximálku automobilka udávala na 115 km/h. Vůz se vyráběl ze začátku pod společností Simi, jako Cournil II. Po odkoupení výroby vozů prošel automobil drobou vzhledovou úpravou a do modelu se začaly používat motory z Peugeotu, Savie a Renaultu.
Auverland A3
Další povedený model nesl označení Auverland A3. Terénní vůz ve verzi kombi měl prostor pro čtyři pasažéry a karoserie byla ve třídveřovém provedení. Auverland A3 měl motor vpředu. Vznětový, kapalinovou chlazený čtyřválec s objemem 1 905 ccm měl přímé vstřikování paliva do válců bez přeplňování. Celkový výkon udával 47 kW a 64 koní při 4 600 otáčkách za minutu s točivým momentem 115 N.m při 2 500 otáčkách za minutu.
S motorem komunikovala pětistupňová převodovka, která přenášela sílu na všechna čtyři kola. Převodovka měla navíc redukci. Maximální rychlost tento terénní vůz sliboval na 115 kilometrů za hodinu a zrychlení na jeden kilometr trvalo 42,6 sekund. Od roku 1988 se prodával model A3 s naftovým motorem Peugeot. Prodával se jako otevřený model, uzavřený terénní vůz nebo pick-up. V roce 1997 došlo k lepšímu naladění motoru, který měl vlastní turbodmychadlo a vyšší výkon.
Auverland A3 Pick-up
Třídveřový čtyřmístný pick-up měl opět motor umístěný vpředu a opět nabízel překvapivě dobré terénní vlastnosti díky pohonu všech kol a váhou 1 360 kilogramů. Vznětový motor s výkonem 68 kW a 92 koní při 4 000 otáčkách za minutu a točivým momentem 196 N.m při 2 250 otáčkách za minutu, měl přímé vstřikování paliva do válců a motor měl přeplňování turbodmychadlem. S motorem komunikovala pětistupňová převodovka opět s redukcí.
Auverland A3 STW
Kombi v provedení třídveřové verze měl vznětový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s výkonem 68 kW a 92 koňmi pod kapotou a to při 4 000 otáčkách za minutu s točivým momentem 196 N.m při 2 250 otáčkách za minutu. Pohotovostní hmotnost činila 1 455 kilogramů. Zrychlení na 1 km se vůz vyšplhal za 39,2 sekundy a maximálka byla udávána na 140 km/h.
Model později nabízel rovněž pětidvéřovou karoserii s označením A3SL s rozvorem kol 3 000 milimetrů, hmotností 1 800 kg a maximálkou na 130 km/h. Vůz byl poháněný dieselovým agregátem od Peugeotu s pětistupňovou převodovkou s redukcí Auverland.
Auverland A4 AVL
Pancéřový terénní vůz pro francouzskou armádu, Auverland A4 AVL, byl také označován jako PVP (Petit Véhicule Protégé). Síla pancéřování byla 6 až 10 milimetrů. Vznětový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s objemem 2 799 ccm o výkonu 118 kW a 160 koní při 3 600 otáčkách za minutu a točivým momentem 320 N.m při 1 500 otáčkách za minutu, byl poháněn čtyřstupňovou automatickou převodovkou, která poháněla všechna čtyři kola. Celková hmotnost pancéřovaného Auverlandu A4 AVL byla 4 390 kilogramů a maximální rychlost dosahovala hodnoty 120 km/h.
Auverland Sovamag TC10 DT 4×4
Terénní osmimístný terénní vůz Auverland Sovamag TC10 DT 4×4 měl pod kapotou kapalinou chlazený vznětový čtyřválec o výkonu 76 kW a 103 koňmi. Motor měl přímé vstřikování paliva do válců a přeplňování turbodmychadlem. Maximální rychlost byla 130 km/h. Model se vyráběl od roku 2005 a nabízel se v otevřeném i zavřeném provedení. Tento model byl určen spíše pro armádu a motor byl použit od značky Iveco.