Historie motocyklů Aprilia

Historie výrobce motocyklů Aprilia sahá do roku 1945. Tehdy se začala věnovat výrobě kol, později však přechází na výrobu kvalitní závodní motocykly.

Společnost Aprilia vzniká v roce 1945, jako firma specializující se na výrobu kol. Nyní je její hlavní náplní výroba úspěšných závodních motorek, s dravým designem a nezkrotnou sílou motorů.

Aprilia vsází na silné kubatury

Společnost Aprilia sází při výrobě motorů na obsah 1 000 ccm V-Twin superbike, RSV Mille a nejnovější V4 RSV4.

Společnost založená hned po Druhé světové válce Cavalierem Albertem Beggiem se specializací na výrobu bicyklů má sídlo italském městě Noale, v provincii Venice. Už v roce 1968 přebírá společnost Albertův syn Ivano Beggio a hned po svém vpádu do společnosti konstruuje první motorku o objemu 50 ccm. První modely se prodávaly pod označením Colibri, Daniela a Packi.

Později se portfolio společnosti rozrostlo o další motorku. Scarabeo a to v roce 1970. Ta se prodávala do konce sedmdesátých let a to ve dvou stupních, 50 a 125 ccm.

První výhra na šampionátu

První italský šampionát vyhrává v roce 1977 jezdec Ivan Alborghetti v kategorii 125 a 25 ccm. K tomu si připočítá další výhry jako jsou motorcrossové závody na Apriliích. Tyto střípky vítězství však odstartovaly nejslavnější éru značky.

V roce 1978 se podaří Alborghettimu zakončit sezónu se dvěma třetími místy a šestým místem na Světovém šampionátu. Pro společnost Aprilii je to velká událost a tak se pouští do budování dalších modelů.

Osmdesátá léta jsou pro Aprilii velmi významným obdobím. Do nabídky totiž přidává modely Enduro, Road a Trial v rozsahu od 50 do 600 ccm. Hned potom následovaly model ET 50 a TL320.

Spolupráce se společností Rotax

V roce 1985 společnost Aprilia navazuje spolupráci s rakouskou společností Rotax. Od té přebírá doposud některé motory. Výsledkem spolupráce dají za vznik modelům 350 STX nebo 125 STX. V následujícím roce přichází sportovní model AF1 a velký Tuareg určený pro africké rallye, konkrétně třeba pro Dakar Rally.

Od roku 1990 se prodává model Pegaso 600. V devadesátých letech se společnost začíná rovněž věnovat výrobě stále oblíbenějších skútrů. První celoplastový italský skútr se jmenuje Amico. V roce 1992 se rozrůstá nabídka o skútr Leonardo, SR a Gulliver.

V roce 1995 se objevují sportovní motorky Aprilia RS 125 a RS 250. Designé Philipp Starck chystá navržení modelu Moto. Ten byl později vystaven v Muzeu moderního umění v New Yorku.

Sportovní motor Rotax s objemem 1000 ccm dostávají v roce 1998 modely RSV Mille a model Falco. Dva roky poté obohacuje modelovou řadu skútrů o DiTech (Direct Injection Technology) s obsahem 50 ccm a modely RSt Futura a ETV 1000 Caponord. D

Společnost Aprilii kupuje společnost Piaggio & C. SpA

V roce 2004 dochází k odkoupení značky Aprilia společností Piagiigo & C. SpA. Společnými silami vytváření čtvrtou největší motocyklovou společnost na světě. Obrat činí 1,5 miliard Eur a roční výrobní kapacitu tvoří přes 600 tisíc vozidel, vyvážejících do padesátí zemí.