Historie motocyklů Aprilia

Historie výrobce motocyklů Aprilia sahá do roku 1945. Tehdy se začala věnovat výrobě kol, později však přechází na výrobu kvalitní závodní motocykly.

Společnost Aprilia vzniká v roce 1945, jako firma specializující se na výrobu kol. Nyní je její hlavní náplní výroba úspěšných závodních motorek, s dravým designem a nezkrotnou sílou motorů.

Aprilia vsází na silné kubatury

Společnost Aprilia sází při výrobě motorů na obsah 1 000 ccm V-Twin superbike, RSV Mille a nejnovější V4 RSV4.

Společnost založená hned po Druhé světové válce Cavalierem Albertem Beggiem se specializací na výrobu bicyklů má sídlo italském městě Noale, v provincii Venice. Už v roce 1968 přebírá společnost Albertův syn Ivano Beggio a hned po svém vpádu do společnosti konstruuje první motorku o objemu 50 ccm. První modely se prodávaly pod označením Colibri, Daniela a Packi.

Později se portfolio společnosti rozrostlo o další motorku. Scarabeo a to v roce 1970. Ta se prodávala do konce sedmdesátých let a to ve dvou stupních, 50 a 125 ccm.

První výhra na šampionátu

První italský šampionát vyhrává v roce 1977 jezdec Ivan Alborghetti v kategorii 125 a 25 ccm. K tomu si připočítá další výhry jako jsou motorcrossové závody na Apriliích. Tyto střípky vítězství však odstartovaly nejslavnější éru značky.

V roce 1978 se podaří Alborghettimu zakončit sezónu se dvěma třetími místy a šestým místem na Světovém šampionátu. Pro společnost Aprilii je to velká událost a tak se pouští do budování dalších modelů.

Osmdesátá léta jsou pro Aprilii velmi významným obdobím. Do nabídky totiž přidává modely Enduro, Road a Trial v rozsahu od 50 do 600 ccm. Hned potom následovaly model ET 50 a TL320.

Spolupráce se společností Rotax

V roce 1985 společnost Aprilia navazuje spolupráci s rakouskou společností Rotax. Od té přebírá doposud některé motory. Výsledkem spolupráce dají za vznik modelům 350 STX nebo 125 STX. V následujícím roce přichází sportovní model AF1 a velký Tuareg určený pro africké rallye, konkrétně třeba pro Dakar Rally.

Od roku 1990 se prodává model Pegaso 600. V devadesátých letech se společnost začíná rovněž věnovat výrobě stále oblíbenějších skútrů. První celoplastový italský skútr se jmenuje Amico. V roce 1992 se rozrůstá nabídka o skútr Leonardo, SR a Gulliver.

V roce 1995 se objevují sportovní motorky Aprilia RS 125 a RS 250. Designé Philipp Starck chystá navržení modelu Moto. Ten byl později vystaven v Muzeu moderního umění v New Yorku.

Sportovní motor Rotax s objemem 1000 ccm dostávají v roce 1998 modely RSV Mille a model Falco. Dva roky poté obohacuje modelovou řadu skútrů o DiTech (Direct Injection Technology) s obsahem 50 ccm a modely RSt Futura a ETV 1000 Caponord. D

Společnost Aprilii kupuje společnost Piaggio & C. SpA

V roce 2004 dochází k odkoupení značky Aprilia společností Piagiigo & C. SpA. Společnými silami vytváření čtvrtou největší motocyklovou společnost na světě. Obrat činí 1,5 miliard Eur a roční výrobní kapacitu tvoří přes 600 tisíc vozidel, vyvážejících do padesátí zemí.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?