Historie značky Alpina | Továrna značky Alpina se soustředí hlavně na úpravy vozů značky BMW. Jejich hlavním cílem je vytváření vysoce výkonných vozů, které vznikají právě úpravami vozů produkčních. Ústředí značky se nachází v Německu, přesněji v Buchloe. Vzhledem ke své blízké spolupráci s BMW je značka integrována přímo do výrobního procesu. Díky tomu má přístup k technologiím, kterými tato velká automobilka disponuje. Na rozdíl od klasických firem soustředících se na tuning produkčních automobilů je Alpina uznána německým Ministerstvem dopravy.
Alpina – Začali u šicích strojů
Značka Alpina začala s výrobou psacích strojů a snažila se dostat také do textilního odvětví. Úspěchy v těchto odvětvích ale nebyly ani srovnatelné s tím, co dokázal pouhý karburátor.
Historie Alpiny jako automobilové značky začíná v roce 1965. V tomto roce vyvinul Burkard Bovensiepen dvojitý karburátor pro BMW 1500. Značce BMW se tento karburátor natolik zalíbil, že poskytovala plnou záruku vozům opatřeným tímto tuningovým karburátorem. Tento úspěch popohnal Bovensiepena a ten založil 1.1. 1965 značku ALPINA Burkard Bovensiepen KG. V té době měla továrna 8 zaměstnanců.
Od karburátorů se dále značka posunula k výrobě vylepšených hlav motoru a klikových hřídelí. Tyto upravené díly dodávaly produkčním automobilům velké množství dodatečného výkonu.
Úzká spolupráce s BMW
Proto je i velice známá Alpina B7 složena na stejné výrobní lince jako každé další BMW řady 7. Motor V8 4,4 l se dvěma turby je složen v Buchloe, ale následně je zaslán do oficiální továrny BMW pro instalaci do vozu. Poté je celá B7 zaslána zpět do Buchloe, kde dostane poslední malé úpravy. Výroba tak prochází kontrolami kvality samotné BMW. A ti jako správní němci nenechají projít ani nejmenší chybičku.
Čím jsou jedineční
Asi si říkáte, že o sportovní vylepšení vozů BMW se stará již divize M. Alpina však klade mnohem větší důraz na pohodlí a luxus během jízdy. U jejich vozů tak najdete použití kůže, kvalitního stehování a dalších luxusních materiálů. Poznáte je také podle speciálních hliníkových kol s 20 paprsky. O řazení se stará automatická převodovka, která znovu dělá řízení jednodušším. Pravdou je, že u některých vozů byste nemuseli stačit řadit. Jejich motory totiž disponují nižším objemem, ale mnohem vyšším kroutivým momentem už při nízkých otáčkách. Příkladem může být BMW E60 M5 s motorem V10 5,0 l. V Alpině B5 najdete V8 4,4 l s kompresorem. Menší objem, stejné množství koňských sil ale mnohem vyšší kroutivý moment.
Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz