Opel Vivaro-e je menší dodávka, která se skvěle hodí nejen pro podnikání. Jezdí bez emisí, takže je vhodným vozem i do města a kolem něj. Dostupný je až ve třech délkách karoserie. Poté je dostupná ještě ve čtyřech verzích karoserie. Každá verte je vhodná pro jiné použití. Na výběr máte ze dvou velikostí baterii a získáte dojezd až 300 km. Při dlouhých cestách si příjemné prostředí užije nejen řidič, ale i spolucestující. Plně elektrický pohon přináší radost z tiché jízdy.
Technické parametry
Elektromobil má výkon 100 kW a točivý moment 260 Nm. Z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 12,1 s. Omezená maximální rychlost je 130 km/h. Kombinovaná spotřeba je 23,3 – 29,5 kWh/100 km. Samozřejmě jak dojezd, tak spotřeba je závislá na mnoha faktorech. Například různá rychlost, povětrnostní podmínky, nastavení teploty, klimatizace, jízdní styl, léto/zima atd. Opel Vivaro-e má na výběr dvě kapacity baterie. Lithium-iontová baterie je dostupná buď o kapacitě 50 kWh, nebo 75 kWh. Díky nižší kapacitě dostanete dojezd až 230 km a při vyšší kapacitě až 300 km.
Nabíjení vozu
Při použití výchozí jednofázové nabíječky 7,4 kW, můžete z wallboxu nabít baterii o kapacitě 50 kWh za 7,5 h a baterii o kapacitě 75 kWh za 11 hodin a 20 minut. Pokud použijete třífázovou 11 kW nabíječku, tak baterii o kapacitě 50 kWh nabijete za 4 hodiny a 45 minut a baterii o kapacitě 75 kWh za sedm hodin. Při použití rychlonabíjecích stanic se baterie o kapacitě 75 kWh nabije na 80 % za 30-45 minut a na 50 % ani ne za dvacet minut.
Interiér
Jelikož se jedná spíše o pracovní auto, je interiér jednoduchý. Palubní deska je ergonomicky přívětivá a uprostřed je dotykový displej s infotainmentem. Před řidičem jsou pak zobrazeny všechny důležité informace, které řidič potřebuje – spotřeba energie, stav vozu, dojezd. Je dostupný ve třech délkách S, M, L. Velikost S má objem nákladového prostoru 4,6-5,1 m2, velikost M 5,3-5,8 m2 a nejdelší L má objem 6,1-6,6 m2.
Shrnutí
Jak již bylo řečeno, jedná se spíše o pracovní auto. Ale jako elektromobil je pro podnikání skvělou volbou. Má dobrý výkon, na provoz je levnější než spalovací verze, má menší servisní náročnost a také relativně dobrý dojezd a rychlé nabíjení. Avšak pořizovací cena je pořád o trošku vyšší.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz