Lexus dlouhodobě patřil k velkým propagátorům hybridních pohonů a není tedy divem, že přichází se svým prvním elektromobilem Lexus UX 300e. Japonští inženýři si ale cestu k elektrifikaci trošku zkrátili. Vzali totiž oblíbený crossover a vyměnili spalovací motor za elektromotor a bylo hotovo. Podobně to udělali i v BMW, Mercedesu nebo Volvu a setkalo se to s úspěchem. Jedná se tedy o kompaktní městský crossover a jakmile stisknete tlačítko „start“, pochopíte jedinečný charakter elektromobilu Lexus UX 300e.
Technické parametry
Lexus UX 300e disponuje nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 300 Nm. Z nuly na sto elektromobil zrychlí za 7,5 s a nejvyšší možná rychlost je 160 km/h. Hnací náprava je přední. Vůz má lithium-iontovou baterii o kapacitě 54,3 kWh a zajišťuje tak papírový dojezd přes 300 km. Baterie je uložená v podlaze pod zadní lavicí. Kombinovaná spotřeba je 19 kWh/100 km.
Nabíjení vozu
Lexus UX 300e má na obou stranách nabíjecí konektory. Na jedné straně konektor pro pomalé nabíjení (např. z wallboxu) a na druhé straně konektor pro rychlé nabíjení. Při domácím nabíjení z wallboxu nabijete do plného nabití elektromobil za 8 hodin a 15 minut. U rychlonabíjecích stanic si vůz z 0 na 80 % nabijete za 50 minut.
Interiér
Interiér je inspirovaný japonskou architektonickou koncepcí „engawa“, která značí hladkou návaznost mezi vnějším prostředím a interiérem. Všechno důležité pak naleznete v bezprostředním okolí. Výbava je bohatá, příjemná ergonomie, prostě perfektní zpracování. Obrazovka infotainmentu má úhlopříčku 10,3 palce. Multifukční volant má příjemnou tloušťku a padne přímo do rukou. Zavazadlový prostor má objem 367 l po měkké plato, po střechu je to pak 486 l.
Shrnutí
Lexus UX 300e skvěle vypadá a dobře jezdí. Prostoru je ve voze dostatek, avšak na zadních sedadlech je vnitřní prostor mírně omezen. Zavazadlový prostor také není největší, ale pro druhé rodinné auto určitě stačí. Mezi plusy tedy rozhodně patří elegantní vzhled, vkusný interiér, komfortní jízda a svižný pohon. Mezi zápory patří ceny, pomalé nabíjení, menší zavazadlový prostor a omezený dojezd. Jedná se tedy především o městský crossover.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz