Nejmodernější design, dojezdová vzdálenost uspokojující každodenní nároky, tak o tom je přesně nový Volkswagen ID.3. Elektromobil má stejnosměrný elektromotor uložený u zadní nápravy a má váhu pouhých 90 kg. Těžiště je velmi nízko a rozložení hmotnosti se blíží k poměru 50:50.
Technické parametry
Maximální výkon má Volkswagen ID.3 150 kW (204 k), největší točivý moment 310 Nm a pohon má na zadních kolech. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 7,3 s. Základní verze má baterii o kapacitě 45 kWh a dojezd až 330 km. Vyšší verze má baterii o kapacitě 58 kWh a dojezd 426 km. Nejvyšší verze má baterii o kapacitě 77 kWh a dle WLTP nabízí dojezd až 550 km. Kombinovaná spotřeba je 15,4 kWh/100 km. Nejvyšší rychlost je 160 km/h.
Nabíjení vozu
Doma Volkswagen ID.3 nabijete v pohodě přes noc a ráno můžete v klidu vyrazit odvést děti do školy, do práce, nebo na nákup. Tři verze baterií mají vodní chlazení, takže můžete nabíjet na rychlonabíjecích stanicích. Při výkonu 100 kW dobijete elektromobil na 80 % za půl hodiny a při výkonu 50 kW za hodinu.
Interiér
Interiér Vás jistě potěší, je futuristický, přehledný, prostorný a pohodlný. Více prostoru je i díky tomu, že zmizel vysoký středový tunel. Máte více místa pro ramena i nad hlavou. K pocitu většího prostoru pomáhá i panoramatická střecha, která zároveň prosvětlí interiér. Kdo bude hledat startovací tlačítko, nenajde ho. Místo toho stačí šlápnout na brzdový pedál a otočným ovladačem zvolit režim a můžete jet. Otočný ovladač se nachází po pravé ruce hned za volantem. Řidič před sebou nalezne displej, na kterém jsou všechny základní jízdní informace a to přímo v zorném poli. Ostatní informace jsou umístěné v 10“ dotykovém infotainmentu. Zavazadlový prostor je o objemu 385 l a po sklopení zadních sedaček dostanete prostor o objemu 1267 l.
Shrnutí
Jedná se spíše o městské auto. Má zajímavý design, který patří mezi jeden z nejpovedenějších na trhu. Má také rozumnou spotřebu, rychlé nabíjení, skvělé odhlučnění a výborné IQ Light světlomety. A někoho určitě potěší i to, že při opuštění elektromobilu se s Vámi ID Light pomocí inteligentních signálů rozloučí. Jednoduchý interiér někdo bude brát jako klad, někomu to zase nebude vyhovovat. Mezi další zápory patří měkčí plasty v interiéru a také pomalejší infotainment.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz