Je hrdou alternativou Touaregu na americkém kontinentu. Mají výhodu nebo se vám více líbí česká verze?
Už dávno se nám představila již třetí generace Touaregu pro evropský kontinent a tak přišel čas na to, ukázat novinku i pro americký trh. Alternativa našeho Touaregu je vskutku povedená, co říkáte?
Volkswagen Atlas Cross je dalším hrdým představitelem SUV
Německá automobilka si chce podmanit celý svět, a proto není divu, že láká na novinky, po kterých trh nejvíce prahne. Pravidelné rozšiřování svých modelů hodlá koncern představit i v okolních kontinentech, nedávno v Číně debutovaly vozy Powerful Family SUV a Advanced Mid-Size SUV, v Severní Americe si pak zákazníci mohou pořídit nový Atlass Cross Sport, který je aktuálně k vidění na autosalonu v New Yorku.
Americký Atlas Cross Sport se prodává už v Číně pod názvem Teramont. Americká verze je o trochu menší než čínská, avšak také nabízí sedm míst k sezení. Koncept představuje pětimístný Atlas, který vyjede ze sériové výroby začátkem příštího roku. Jde však čistě o model připravený pro severoamerický trh.
Koncept je téměř sériovou verzí
Ačkoli se opět díváme na pouhý koncept, šéfové Volkswagenu se shodují na tom, že jde o velmi povedenou verzi plánovaného sériově vyráběného vozu. Američtí klienti tak dostanou vůz, který není podle jejich slov až tolik luxusní, jako evropský Touareg, přitom nabízí sportovně laděný design, luxusní interiér i dokonalé jízdní vlastnosti a to je přesně to, po čem americký zákazník touží.
Rozměry i pro náročné
Koncept představeného Atlasu Cross je dlouhý 4 846 milimetrů, široký 2 029 milimetrů a vysoký 1 735 milimetrů. Postavený je už tradičně na platformě MQB. (Touareg je postavený na platformě MLB)
Interiér je tvořený z několika digitálních obrazovek, přístrojový štít má displej s úhlopříčkou 12,3 palců a rozlišením 1 440 x 540 pixelů. Středový panel pak ukrývá další panel o velikosti 10,1 palců, který můžeme ovládat i gesty.
Zajímavá motorizace
Protože se jedná o vůz určený pro Ameriku, nikoho nepřekvapí jeho velikost a to 3,6 litrový šestiválec, dosahující k 206 kW a 360 N.m. K dispozici mu jsou dva elektromotory, ten před přední nápravou má 40 kW a 220 N.m, ten u zadní nápravy pak 85 kW a 270 N.m, sestavený z lithium-intových baterií s kapacitou 18 kWh. Motor komunikuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz