Tavria není automobilka jako taková, ale jedná se o model auta z bývalého Sovětského svazu, celým jménem ZAZ Tavria.
V sedmdesátých letech začal v SSSR – bývalém Sovětském svazu experiment. Výsledkem byly modely typu hatchback a dvoudveřový sedan. V roce 1987 už to však přestal být jen takový pokus, ale světlo světa spatřilo auto zvané ZAZ-1102 Tavria, což byl první úspěšný model. Jeho vybavení bylo následující – nezávislé odpružení, vzpěry MacPherson na přední části a zadní odpružení s otočným paprskem. Motor byl vodou chlazený MeMZ – 245 I4, což byl krok výrazně dopředu. Dříve se totiž používal vzduchem chlazený V4.
Nová Tavria
Nový model tohoto auta přišel v roce 1999, čili o dvanáct let později od toho původního. Měl úplně stejné pojmenování jako původní model, jen se ještě přidalo Nova. To je k typu 1102. Ovšem o čtyři roky dříve v roce 1995 vyrobili Tavriu typ ZAZ-1103 Slavuta. Její výrobu ukončili v roce 2011. Slavuty se vyrobilo na 140 000 kusů. Ovšem její konec způsobilo i to, že v roce 2004 prošla testováním bezpečnosti a z možných čtyř hvězd nedostala žádnou. V roce 1992 měli ještě další model ZAZ, tentokrát s číslem 1105 a ženským jménem Dana.
Auto mělo o něco lepší aerodynamiku, než jeho předchůdce. ZAZ-11055 Tavria Pick-up je vozidlo určené pro přepravu malých nákladů. Tavriu jako takovou prodávali během devadesátých let například v Chile jako Ladu Tavriu, následně i v Kolumbii a nebo v Argentině. Bylo to způsobeno i tím, že SSSR svůj vůz umístil do ekonomické třídy.