Historie automobilky Tavria

Tavria není automobilka jako taková, ale jedná se o model auta z bývalého Sovětského svazu, celým jménem ZAZ Tavria.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                           ZAZ Tavria

V sedmdesátých letech začal v SSSR – bývalém Sovětském svazu experiment. Výsledkem byly modely typu hatchback a dvoudveřový sedan. V roce 1987 už to však přestal být jen takový pokus, ale světlo světa spatřilo auto zvané ZAZ-1102 Tavria, což byl první úspěšný model. Jeho vybavení bylo následující – nezávislé odpružení, vzpěry MacPherson na přední části a zadní odpružení s otočným paprskem. Motor byl vodou chlazený MeMZ – 245 I4, což byl krok výrazně dopředu. Dříve se totiž používal vzduchem chlazený V4.

Nová Tavria

Nový model tohoto auta přišel v roce 1999, čili o dvanáct let později od toho původního. Měl úplně stejné pojmenování jako původní model, jen se ještě přidalo Nova. To je k typu 1102. Ovšem o čtyři roky dříve v roce 1995 vyrobili Tavriu typ ZAZ-1103 Slavuta. Její výrobu ukončili v roce 2011. Slavuty se vyrobilo na 140 000 kusů. Ovšem její konec způsobilo i to, že v roce 2004 prošla testováním bezpečnosti a z možných čtyř hvězd nedostala žádnou. V roce 1992 měli ještě další model ZAZ, tentokrát s číslem 1105 a ženským jménem Dana.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                  Tavria pickup

Auto mělo o něco lepší aerodynamiku, než jeho předchůdce. ZAZ-11055 Tavria Pick-up je vozidlo určené pro přepravu malých nákladů. Tavriu jako takovou prodávali během devadesátých let například v Chile jako Ladu Tavriu, následně i v Kolumbii a nebo v Argentině. Bylo to způsobeno i tím, že SSSR svůj vůz umístil do ekonomické třídy.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?