A máme tu českého výrobce aut zvaného TATRA. Byla založena už v roce 1850 a je druhou nejstarší automobilkou na světě, která do dnešního dne nepřerušila výrobu.
Zakladatel Tatry Ignác Šustala začal jako první vyrábět v této rodinné firmě kočáry a bryčky. Po třech letech se rozšířil název na Ignatz Schustala & Comp. Začala se rozrůstat a tím pádem vyrábět i další věci jako například železniční vagóny. V roce 1897 vyrobila jedno z prvních osobních aut ve střední Evropě. Pojmenovali ho Automobil Präsident. V roce 1898 vyrobili první nákladní auto. Od roku 1890 se změnili na akciovou společnost a změnili název – Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft, dále Kopřivnická vozovka, a.s. (1921 až 1924) a zatím naposledy Závody Tatra, a.s. (1924 až 1936).
Tatra už pro Ringhoffery
V meziválečné době se společnost nazývala podle svého nového majitele Ringhoffer. Dále společnost vyráběla jak osobní, tak i nákladní auta. K tomu se přidali železniční motorové vozy a letadla. Baron Hanuš Ringhoffer se za války přihlásil k německé národnosti a jeho výroba byla jednou z hlavních pro německou armádu. Po válce firmu znárodnili a název a jméno Ringhoffer všeobecně muselo zmizet. Po roce 1989 zažila automobilka pokles. Nakonec přišla privatizace formou kupónů, a to nebylo dobré řešení. Tatra se posléze dostala do vlastnictví americké firmy Terex Corporation.
Jenže v roce 2006 Terex prodal Tatru dalším společnostem. Ovšem Tatra zažila i horší věci. V roce 2013 byla dokonce uvedena do exekuční dražby. Ovšem podařilo se Tatru zachovat. V roce 2016 získala velmi zajímavou zakázku. Jednalo se o šedesát vozů pro jordánskou armádu.