Suzuki Motor Corporation, jednoduše jen Suzuki, patří mezi nejstarší výrobce aut, motorek a dalších věcí, kteří se ještě tzv. nepoložili – říjen 1909.

Začalo to však úplně jinak. V tomto roce Michio Suzuki založil firmu, kde vyráběl tkalcovské stavy, pro hedvábný průmysl, což byl v Číně byznys obřích rozměrů v té době. Prvních 30 let firma nedělala nic jiného než tkalcovské stavy. Ovšem po té době se rozhodl zaměřit se i na jiné odvětví, a tím byla auta. První modely aut byly poháněny tenkrát inovativním čtyřválcovým motorem. Jejich výkony měly tehdy počet 13 koňských sil, což je dnes už úsměvné.
Válka to překazila
Bohužel přišla druhá světová válka a tehdejší vláda prohlásila civilní osobní auta za nepodstatnou komoditu. Dnes by se jim celý svět vysmál za toto tvrzení. Ovšem byl válečný stav. Na konci války se Suzuki opět vrátil k tkalcovským stavům. Vláda USA schválila dovoz bavlny do Japonska a z toho byl nadšen, ovšem ne nadlouho. Trh s bavlnou se zhroutil v roce 1951. A další změna, i když ne jiná – znovu se vrátil k autům. Po válce navrhl první motorku, jenž měla motor zvaný Power Free. V roce 1954 už produkovali 6 000 motorek za měsíc a oficiálně změnili název na Suzuki motor Co., Ltd.

Po úspěchu motorek však přišel ještě úspěšnější osobní vůz – Suzulight. Mezi lety 2009 až 2015 vlastnil necelou pětinu Suzuki Volkswagen. Ovšem Mezinárodní arbitrážní soud nařídil, aby byl jejich podíl prodán nazpět Suzuki. V současné době vede automobilku Osamu Suzuki, což je manžel vnučky zakladatele automobilky.