Historie motorek Rieju

Tak a máme tu Španělsko – Rieju. V roce 1934 to začalo tak, že dva mladí podnikatelé Luis Riera Carré a Jaime Juanola Farrés založili společnost, která vyráběla příslušenství pro jízdní kola.

Zdroj foto: en.wikipedia.org            Rieju RR

Pokud někoho zajímá, co znamená název Rieju, tak je to složenina těchto dvou mužů, respektive jejich jmen. Koupili nějaké ty pozemky a začali stavět továrnu. Ovšem přišla španělská občanská válka a s jejich smělými plány byl utrum. Republikánská vláda jim zabavila továrnu, jenž však ještě nebyla dokončená a používali ji jako sklad kamionů. Když válka skončila a oni měli zpět svou budovu, pokračovali s tím, co začali – vyráběli příslušenství pro kola.

Nejdřív stavěli kola, pak moped

O dva roky později – 1942, byla Rieju povýšená na společnost s ručením omezeným a změnila se působnost – stavěli první vlastní jízdní kola. V tomhle období měla firma jen 35 zaměstnanců a během jednoho týdne dokázali postavit až 30 kol. V roce 1947 přišel jejich první moped. Tento první model dosahoval rychlosti 40 km/h. Po dvou letech uvedla společnost inovovaný typ prvního modelu, které dali název No. 2. Mimo jiné měl motor o větším výkonu. Pozdější modely byly navrženy hlavně tak, aby na popředí byl jejich vzhled. V roce 1964 se Rieju dohodlo s Minarelli a začali vyrábět motocykly s licencí.

Zdroj foto: de.wikipedia.org                        Rieju MRT 50

První byl tzv. Jaca. V roce 1978 vyvinulo Rieju motocykl s automatickou převodovkou, avšak to nemělo úspěch. V osmdesátých letech se Rieju stal předním prodejcem motorek ve Španělsku. Také získal několik ocenění v soutěži Enduro. Od roku 1994 vyváží i do celé Evropy.