Praga není jen označení hlavního města České republiky v jiném jazyce, ale také se jedná o českou automobilku, vzniklou v roce 1907. Tohoto roku založili Pražskou továrnu na automobily, jenž byl produkt sloučený s několika společnostmi.

Až v roce 1909 vznikl její název, který užívala už napořád – Praga. Ovšem nijak zvláště dobře to nezačalo. Poptávka po vozech byla malá, k tomu byly drahé, výroba neefektivní. Továrna vyráběla jen devět modelů a z toho se prodalo celkově za dva roky jen 15 aut. Od roku 2010 se pokusil nastartovat automobilku sériovou výrobou modelů Praga 01 a 02, ale ani to jim nepřineslo úspěch, ve který doufali.
Přelom v roce 1911
V roce 1911 se jim konečně podařilo prorazit, ale pouze díky zásluze českého konstruktéra Františka Kece, který přišel do firmy. Navrhl tzv. autovlak, což byl vojenský vůz Praga V 1911. Ten se tak osvědčil svou kvalitou a spolehlivostí, že automobilka získala další jak by se dnes řeklo kontrakt. Jednalo se o veřejnou zakázku rakousko-uherské armády a císařství jeho prodej finančně podpořilo. Už před první světovou válkou zahájili výrobu svých vlastních aut. Autorem nebyl nikdo jiný než už zmíněný František Kec. Auta byla velmi kvalitní a spolehlivá a tím pádem mohla konkurovat zahraničním vozům, což ze začátku bez Kece nebylo absolutně možné.

Dne 25.března 1945 byla skoro celá Praga zničená válečným náletem. Ve stejném roce ji znárodnili a o rok později vyráběla už jen nákladní a vojenská auta. Automobilka jako taková zanikla v roce 1953, ovšem značku koupili v roce 2006 Britové s cílem vyrábět nákladní auta v polském Lublině.