Automobilka Porsche představuje modernizaci svého modelu Macan. Ten dostane pod kapotu dříve tolik oblíbený šestiválec. Rozšíří se tak nabídka od čtyřválcového modelu.
Porsche Macan v plné síle
Model Macan představila německá automobilka Porsche už v létě minulého roku. Šlo o modernizovanou verzi menšího modelu SUV. Jak bývá u automobilky zvykem, nejednalo se o žádné drastické designové úpravy, ale spíše jen o kontinuální vylepšení.
Nejdříve se na trhu objevila základní verze Macanu a to s pohonným ústrojím v podobě přeplňovaného benzinového dvoulitru s výkonem 180 kW, komunikujícího se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nyní se do prodeje konečně dostává i tolik očekávaný šestiválec!
Nová verze Macan S
Nová verze s označením Macan S dostala nově vyvinutý třílitrový vidlicový šestiválec s turbodmychadlem. Díky výkonu 260 kW a točivého momentu 480 N.m. dostal o 10 kW větší výkon oproti stávajícímu motoru. Macan S je samozřejmě poháněn na všechna čtyři kola.
Fajnšmekři a milovníci rychlejší jízdy si mohou koupit příplatkovou verzi Sport Chrono, která slibuje zrychlení z nuly na stovku za 5,1 sekundy. Maximálka činí 254 km/h a spotřeba se pohybuje dle Normy NEDC kolem 8,9 litru/100 km.
Vidlicový šestiválec s objemem 2 995 ccm je přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll. Mechanismus je umístěný mezi řadami válců. To zajistí díky krátké cestě výfukových plynů mezi spalovacími komorami a turbodmychadlem okamžitou odezvu motoru na sešlápnutí plynu.
Turbodmychadlo se zdvojeným kanálem turbíny vývojáři vysvětlují tak, že točivý moment je vysoký už při nízkých otáčkách. Dokonce byla upravena i spalovací komora s centrálním vstřikovačem, pro účinnější přípravu směsi paliva. Samozřejmě nechybí ani filtr pevných částic pro plnění nejpřísnějších emisních limitů.
Macan S bezpečně rozpoznáte díky diodovému pásu, propojující zadní světlomety. Vpředu jsou klasicky montované diodové světlomety. Interiér disponuje novým středovým tunelem s obrazovkou o komfortní velikosti 10,9 palce.
Podvozek s moderními prvky
Modernizační proměna si také pohrála i s podvozkem. Nově jsou ocelové pružinové vidlice nahrazené hliníkovými, což zvyšuje jejich tuhost a snižuje neodpruženou hmotnost. Tak je docíleno lepších jízdních vlastností, stabilnějšího řízení a lepší udržitelnosti stopy v zatáčkách. Přední brzdové kotouče jsou zvětšeny o deset milimetrů a zesílila i jejich tloušťka o dva milimetry. Celkově mají tedy brzdy hodnoty 360 milimetrů a 36 milimetrů. Nově jsou naladěny i stabilizátory, pomáhající neutrálnějšímu chování.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz