Automobilový průmysl zažívá velkou revoluci. Když přišla americká automobilka Rivian se svým elektrickým pick-upem, nečekala, jak rychle se dočká odpovědí od konkurence! Podobně odpovídá i firma Henrik Fisker.
Henrik Fisker a jeho nadupaný pick-up
Málokdo by si pomyslel, že majitel malé tuningové a malosériové firmy, Henrik Fisker, odpoví na elektrický pick-up od Riviana stejnou váhou. Ve své dílně totiž chystá koncept elektrického pick-upu.
Jde o další elektrický užitkový vůz, který se v posledních dnech světu představil. V minulých dnech totiž na Rivian odpověděla další americká automobilka, tentokrát Tesla. Pro ni je Rivian velkým soupeřem na tamním trhu. Co můžeme tedy očekávat od Henrika Fiskera?
O elektrické pick-upy je jednoduše zájem
Když se americká automobilka Rivian pochlubila pick-upem Rivian R1T, netušila, jaký poprask v zemi vyvolá. O elektrický model je enormní zájem a tak je jasné, že automobilky na odpovědi nenechaly dlouho čekat. Ford oznámil, že své F-150 převede do čistě elektrické podoby, Elon Musk dokonce představil zcela futuristický koncept hned po představení konceptu Modelu Y a teď je tu Henrik Fisker, který fanoušky elektromobilů těší zprávou, že i z jeho mini dílny bude k dispozici praktický makáč, se kterým si klidně dojedete i do chráněných oblastí bez rizika vysokých pokut za znečištění ovzduší spalováním paliva.
Henrik Fisker auta skutečně umí
Zakladatel stejnojmenné firmy Henrik Fisker stojí za úchvatnými modely designu vozů Aston Martin DB9 a V8 Vantage z roku 2004 a 2005. Teď přichází s nákresem elektrického pick-upu, který by se mohl začít vyrábět dříve, než před časem oznámený sedan EMotion.
Sedan zcela zastřel elektrický pick-up, proto ani nevíme, kdy se EMotion dostane do výroby. Výroba byla pozastavena z důvodu vývoje nových akumulátorů s pevným elektrolytem. Současné akumulátory nedosáhnou požadovaného nájezdu, který chce mít Fisker kolem 650 km.
Fisker Pick-up
Dříve, než přijede nový EMotion, se dočkáme pick-upu s klasickými Li-Ion akumulátory s kapacitou 80 kWh a dojezdem na plné nabití kolem 450 km. Zatím víme, že nový pracant bude mít elektricky shrnovací střechu a je prozatím pouze ve fázi návrhu. Do výroby by se mohl dostat až v roce 2021.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz