Historie automobilky Pagani

Historie automobilky Pagani | Tato malá automobilka Pagani vznikla teprve před šestadvaceti lety. Za tak krátkou dobu se však jejímu zakladateli, Horaziu Paganimu, povedlo vybudovat zvučné jméno mezi supersportovními vozy.

Automobilka Pagani učaruje svým umem

Mladá automobilka Pagani vznikla před pouhými šestadvaceti lety. Jejím zakladatelem byl Horazio Pagani, toužící vybudovat automobilovou značku se zvučným jménem, která bude vyrábět nejslavnější a nejopěvovanější vozy světa.

Automobilka s italským názvem má však trochu jiné, než italské kořeny. Horazio Pagani se totiž narodil v argentinském městě Casilda. Automobily ho přitahovaly jako magnet již od raného dětství. Jako malý chlapec si kreslil vize futuristických závodních i silničních modelů. Zanedlouho se mu však podařilo něco, co málokterému milovníku aut. Své skici totiž dokázal z papíru přenést do dřevěných a balzových modelů.

Ve svých pouhých dvaceti letech v rámci svého studia, navrhl a zkonstruoval funkční závodní monopost Formule 3. Tento model absolvoval celou sezónu v argentinském mistrovství. Tam se Horazio Pagani seznámil s Juanem Manuelem Fangiem, bývalým mistrem světa Formule 1. Na základě tohoto seznámení se Pagani stává zaměstnancem italské automobilky Lamborghini.

Zkušenosti čerpané od nejlepších

Pagani začíná jako zaměstnanec třetí úrovně v karosárnách sídlící v Sant’Agatě. Jenže jeho píle, zručnost a houževnatost ho zanedlouho přivedla na místo ředitele nově vzniklého oddělení kompozitových materiálů.

Málokdo ví, že Pagani se významnou částí podílel na stavbě vozů LM002, Jalpa nebo Countach Evoluzione. Tento model byl první historický vůz  na světě, u kterého byly v základu použity uhlíková vlákna. Tento krok byl dalším významným krokem ve spolupráci s Lamborghini. Pagani se dále podílel na projektu s názvem Pagani Composite Research, podílel se rovněž na projektech Anniversary, Diablo, L30, P140 nebo Diablo Anniversary.

Snít si svůj vlastní sen, který se časem realizuje ve skutečnost

Horazio Pagani je jasnou ukázkou toho, že i po velkých profesních úspěchů se vyplatí, snít si svůj velký dětský sen. I přes to, že pracuje pro nejluxusnější automobilku světa, nikdy nepřestává toužit po osamostatnění se. Jeho touha, postavit svůj vlastní supersportovní vůz ho přivedla k tomu, že v roce 1992 ukončuje veškeré pracovní aktivity v Sant’Agatě.

Založení vlastní automobilky

V roce 1992 si zakládá svou vlastní automobilku, Pagani Automobili S. p. A. Inspiroval se tehdy závodními modely Sauber-Mercedes z Le Mans z devadesátých let. Chtěl postavit vůz v designu extrémního závodního stroje a zároveň nechat vozu prostor pro to, aby mohl brázdit silnice v běžném provozu. A podařilo se!

Při výběru techniky se Pagani neváhal obrátit s prosbou o pomoc ke svému příteli Juanu Manulemu. Ten mu zajistil šestilitrový dvanáctiválec AMG s válci umístěnými do V. Motor o výkonu 394 koní byl umístěn pro ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy, nezvykle nízko k šasi. O pohon se starala pětistupňová manuální převodovka na zadní kola. Za sedm let o zahájení vývoje, představuje v roce 1999 na autosalonu v Ženevě svůj první supersportovní vůz Zonda. O vůz se strhla vlna zájmu mezi smetánkou automobilového průmyslu.

Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz