Nejmenší vozy BMW dostanou nový facelift a ztratí značnou část svých typických bavoráckých rysů. Jednička už nebude zadokolka. Co nám designéři připravují, vám ukážeme v galerii maskované jedničky.
BMW řady 1 čeká razantní proměna
Druhá generace jedničkového bavoráku je v prodeji už od roku 2011, proto se automobilka pomalu chystá na mezigenerační proměnu, která se představí co nevidět. Zatím pro vás máme snímky z testovaného modelu, který se prohání po dálnicích v okolí továrny Mnichova. Tam se spolu s jedničkovým BMW prohání také řada 3.
Jedničkové BMW chystá pro své skalní fanoušky revoluční proměnu celkové koncepce vozu. Nebude se už jednat o zadokolku, náhon bude situován na pření nápravu a stejně jako řada MPV 2 nebo SUV X1 bude postavené na platformě UKL 1, s možností náhonu na všechna kola. Nová koncepce bude levnější na výrobu a umožní zvětšit užitnou vnitřní část vozu.
Designéři se postarali o kompletní přepracování charakteristických tvarů, které zdůrazňovaly pohon na zadní kola. Vůz už nebude situován do karoserie hatchback, ale do modernizovaného 2 Active Tourer. K dispozici zůstává třídveřová a pětidvéřová verze.
Použitá platforma dokazuje využití příčně uloženích tříválcových a čtyřválcových agregátů, rozloučit se ale musíme se šestiválcovou verzí M140i. Nahradit jí má čtyřválec M135i. Na oficiální prodej nové jedničky se můžeme těšit už příští rok a svléknutí ze špionážních bagančat bychom mohli očekávat někdy v létě.
Stejně tak se chystá velká proměna u řady 3. Její prototyp se také prohání ulicemi a dálnicemi nedaleko Mnichova.
BMW 3 si získává stále větší popularitu díky vysoké oblibě SUV. Proto automobilka s velkou vervou ladí novou generaci 3-Series, jejíž premiéra se nezávratně blíží. U tohoto modelu jsou ponechány základní rysy, pouze se očekává použití sportovnějšího výrazu.
Dramatičtější změny nastanou pod kapotou, které jsou navrženy pro nové emisní normy Euro 6c. Znamená to zástavbu filtru pevných částic u zážehových motorů. Uniklé informace o motorizaci představují benzinový tříválec 18i posílený na 110 kW, dále čtyřválec 20i, 150 kW nebo ekologická verze 20i Efficient Dynamics o výkonu 125 kW nebo 30i s 195 kW.
Dieselové varianty nabídnou 16d (100 kW), 18d (120 kW), 20d (150 kW), 25d (175 kW) a vrcholný šestiválec M340d s až 250 kW. Budeme se moci těšit také na plug-in hybridy, čtyřválcovou verzi s 90 kWh elektromotorem a elektrickým dojezdem 80 kilometrů doplní slabší tříválcová verze. Ta nabídne 60 kWh elektromotor a dojezd 50 km, o těch ale více, až po předložení oficiálních informací.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz