Historie motorek Moto Guzzi

A znovu Itálie – Moto Guzzi – založeno 1921. Jako duchovní otcové a zakladatelé jsou označováni tři muži – Carlo Guzzi, Giovanni Ravelli a Giorgio Parodi.

Zdroj foto: en.wikipedia.org           Moto Guzzi 850 Le Mans

Každá pocházel z jiných poměrů. Guzzi byl inženýr motocyklů, Parodi syn bohatých majitelů lodí a Ravelli slavný pilot a motocyklový závodník. Guzzi a Parodi spolu s Parodiho bratrem v už zmíněném roce, 15. března, vytvořili Moto Guzzi. Ravelli to bohužel nestihl, protože měl leteckou havárii, u které zahynul. Tehdy sídlili v Janově. Ze začátku dělali horizontální jednoválcové motory, jenž dominovali prvních 45 let společnosti. Pak začali jít napřed s dobou. Nicméně ani jim se nevyhnuli finanční problémy.

Převzetí

V únoru 1967 převzala Moto Guzzi společnost SEIMM, což byl státem kontrolovaný příjemce. V roce 1973 došlo k dalším změnám. SEIMM koupila společnost na výrobu sportovních a luxusních aut DTI neboli De Tomaso Industries. Moto Guzzi mělo před převzetím DTI finanční problémy, co se týká zisku. Ovšem to se změnilo a Moto Guzzi se dostalo opět do plusových podmínek. V roce 2004 přišlo na scénu Piaggio. Tato společnost běžně skupuje italské výrobce motorek a bylo to i v případě Moto Guzzi, 30. prosince. V  současné době je největším výrobcem motorek v Evropě a čtvrtý největší na světě.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                               V7 750 speciale

Moto Guzzi se samozřejmě účastnilo i jezdeckých závodů. Jako první jezdec byl bratr zakladatele Giuseppe Guzzi. Následoval ho Stanley Woods, avšak až Omobono Tenni získal 47 vítězství pro Moto Guzzi. Za ním jezdil Bill Lomas, který vyhrál dvakrát mistrovství světa – 1956 a 1957. Posledním jezdcem byl John Wittner, mimochodem americký zubař.