MTX neboli Metalex byla automobilka, tak trochu netypická. Jejich činností bylo stavět formule, upravovat osobní a nákladní auta a také motorky pro sportovní a speciální účely.

MTX byl založen 1. ledna 1969 Karlem Jílkem a Václavem Bervidem. Spadali pod organizaci Svazam jako jeho účelové zařízení. Jako první takový úkol pro ně byla hlavně metalizace. Peníze, jenž takto vydělali posléze investovali do vývoje a výroby závodních speciálů. Bylo až s podivem, jak podnik na tu dobu, ve které se ocitl, fungoval vcelku bez potíží. Hned od začátku s Metalexem spolupracoval československý a posléze český automobilový designér a konstruktér Václav Král, který byl považován za absolutní špičku.
Úspěchy se Supertatrou
Spolupráce Václava Krále a MTX přinesla kýžené ovoce. Vytvořili tzv. Supertatru neboli MTX Tatra V8. S tou ředitel Metalexu Ing. Petr Bold vytvořil rychlostní rekord v roce 1991 na letmý kilometr rychlostí 208,37 km/h. Byl to třetí prototyp v pořadí, jenž měl vstřikovací motor Tatra. Podnik byl rozdělen a očíslován na celkem pět provozoven podle jejich specializace. V roce 1990 už začínali být vidět jisté, avšak velmi malé potíže, jelikož podnik odkoupilo několik zaměstnanců a přejmenovali se na MTX s.r.o. Petr Bold zůstal tzv. u válu a stal se ředitelem. Na začátku 90. let musela být provozovna s číslem pět uzavřena, protože v restituci se objekt vrátil původnímu majiteli.

Firma s úspěchem produkovala auta a v jejich době byli třetím největším výrobcem osobních aut v České republice. Momentálně jsou stále v kurzu, hlavně tedy pro Policii a Armádu ČR, pro které vyrábějí auta.